بایدن: واضح است که ترامپ نامزد جمهوری خواهان خواهد شد

جو بایدن در واکنش به پیروزی ترامپ در نیوهمپشایر گفت واضح است که ترامپ نامزد جمهوری خواهان خواهد شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در بیانیه‌ای پس از انتخابات مقدماتی در نیوهمپشایر گفت واضح است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نامزد جمهوری‌خواهان است.

به گزارش باها نیوز، بایدن از رای دهندگانی که علی‌رغم غیبت او در رای گیری نام او را نوشتند و پیروزی او را نمایشی تاریخی از تعهد به روند دموکراتیک توصیف کردند، تشکر کرد.

بایدن گفت: اکنون مشخص است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان خواهد بود. وی افزود: «و پیام من به کشور این است که خطر نمی‌تواند بالاتر از این باشد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت نیوهمپشایر پیروز شد. او پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا، در انتخابات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر نیز پیروز شد و رقیب خود «نیکی هیلی» را در این ایالت شکست داد.

در حال حاضر با شمارش ۸۶ درصد آراء در انتخابات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر، دونالد ترامپ توانسته با ۱۵۰ هزار و ۴۹۰ رای، ۵۴.۴ درصد آراء را به خود اختصاص دهد و این درحالی است که «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و رقیب ترامپ در این انتخابات مقدماتی با ۱۲۰ هزار و ۶۰۵ رای، ۴۳.۶ درصد آراء را کسب کرده است.

پیشتر، «ران دی‌سانتیس» فرماندار ایالت فلوریدا و «ویوک راماسوامی» تاجر و کاندیدای هندی‌تبار ضمن حمایت از ترامپ از ادامه رقابت‌ها کناره گیری کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
سگ زردبرادرشغاله فرقی ندارین
آخرین اخبار