عربستان: بدون آینده‌ای برای تشکیل کشور فلسطین عادی‌سازی روابط صورت نخواهد گرفت

عربستان می‌گوید ریاض تنها در صورتی که افق روشنی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود داشته باشد حاضر به عادی‌سازی روابط با تل آویو است.

رژیم صهیونیستی طی دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا اقدام به عادی سازی روابط با برخی کشور‌های عربی کرد. با این وجود، عربستان مهمترین هدف واشنگتن برای عادی سازی روابط با تل آویو بود که به دلیل برخی ملاحظات این امر محقق نشد. این در حالی است که طرفین پیش از هفتم اکتبر در آستانه رسیدن به یک توافق برای عادی سازی روابط بودند که جنگ در غزه این فرآیند را به طور کامل به بن بست کشاند. 

به گزارش الجزیره، عربستان سعودی امروز (دوشنبه) اعلام کرد عادی سازی روابط با اسرائیل یا همکاری جهت بازسازی غزه بدون یک برنامه واقع گرایانه به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطین محقق نخواهد شد. 

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان امروز در مصاحبه با شبکه سی ان ان و فرید زکریا در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه آیا شما به صراحت می‌گویید که اگر مسیری مشخص برای تشکیل کشور فلسطین وجود نداشته باشد، روابط اسرائیل و عربستان عادی نمی‌شود، گفت: بله، زیرا این تنها راهی است که ما از آن سود می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما بتوانیم مسیری برای این راهکار بیابیم به طوری که در یک یا چند سال آینده شاهد چنین تنش‌هایی نباشیم، در آن صورت است که می‌توانیم درباره هر موضوعی (از جمله عادی سازی روابط) صحبت کنیم.  اما اگر فقط به وضعیت پیش از حمله هفتم اکتبر بازگردیم، ما به آن گونه گفتگو‌ها علاقه‌ای نداریم. 

پیش‌تر مقامات آمریکایی از جمله آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور اعلام کردند حمله هفتم اکتبر حماس با هدف ایجاد اختلال در روند عادی سازی روابط میان عربستان با اسرائیل صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
به معنای واقعی کلمه حیوان بهتر از شما میفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
خدا نسل شما را از روی زمین بردارد. مقاومت باید مواضع موذیانه سعودیه را افشاء و همراهی آنان با متجاوزین خونخوار را رسوا نماید.
Iran (Islamic Republic of)
رسول زهرائی رئوف
۰۶:۰۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
بیش از ۲۵ هزار نفر در غزه کشته شدند و حدود ۱۰۰ هزار نفر مجروح که الدنگ هایی مثل شما از عادی سازی روابط با اسرائیل دست بردارند و به آرمان فلسطین خیانت نکنند عربستان و امارات و بحرین و .. در خون های غزه شریکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
ای بی وجود بیشرف بخدا اینا از اسرائیل به مراتب خطرناکترن زورشون فقط نمیرسه
آخرین اخبار