مسیر هموار ترامپ برای رسیدن به انتخابات ریاست جمهوری

رئیس سابق حزب دموکرات آمریکا با اشاره به پیروزی ترامپ در انتخابات ایالتی آیووا اعلام کرد: او می‌تواند رقیب بایدن در انتخابات پیش رو باشد.

دانا برزیل، رئیس‌ سابق حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که مسیر برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آسان باشد.

براساس گزارش هیل، برزیل گفت: وقتی او در ۹۸ استان از ۹۹ شهرستان در ایالت آیووا برنده شده است، این به من می‌گوید که رای دهندگان او بدون توجه به تعداد محکومیت‌ها و تعداد حضورش در دادگاه به او با شتاب رای می‌دهند.

او گفت که دونالد ترامپ رهبر یک جنبش توده‌ای است که در این کشور به رشد خود ادامه می‌دهد و افزود: همه ما باید با این واقعیت کنار بیاییم که این یک جنبش است. این نامزدی نیست که اساساً نماینده استاندارد باشد. او جنبشی را رهبری می‌کند.

رئیس‌جمهور سابق در آیووا به پیروزی قدرتمندی دست یافت و امیدوار است این موفقیت را در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر در روز سه‌شنبه، جایی که نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد در نظرسنجی‌ها موفقیت‌هایی کسب کرد، تکرار کند.

شایان ذکر است که ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا شامگاه یکشنبه اعلام کرد که از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری و از ترامپ برای رئیس جمهور حمایت می‌کند.

دو روز پیش، تیم اسکات، سناتور آمریکایی که از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرده بود نیز حمایت خود را از دونالد ترامپ اعلام کرد. ویوک راماسوامی، نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا، پس از پایان ناامیدکننده‌ای به گردهمایی‌های حزب جمهوری‌خواه  آیووا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، تعلیق کارزار انتخاباتی خود را اعلام کرد.

در همان روز، آسا هاچینسون، فرماندار ایالت آرکانزاس آمریکا، اعلام کرد که با توجه به پیروزی رقیبش ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در آیووا، تصمیم گرفته است از رقابت‌های ریاست جمهوری کناره گیری کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ محتمل‌ترین نامزد در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه است و انتظار می‌رود که او با جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا روبرو شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
به احتمال ۹۹ درصد رئیس جمهور بعدی آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
نام اشنا
۱۲:۳۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
جنازه این دونالد ترامپ دورغگو ارجحیت دارد به تمام هیکل اون کدخدا جو بایدن ابله و............
Germany
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
تا دیروز که میگفتین شورای نگهبان رد صلاحیتش کرده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
خدا بخیر کنه دلار میکشه بالا
آخرین اخبار