بیماران سوختگی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: خدمات درمان بیماران سوختگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: انواع پانسمان‌های سوختگی و پانسمان‌های نقره‌ای سوختگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و پوشش بیمه‌ای دارو‌های سوختگی بر اساس بسته‌ خدمت مورد تعهد سازمان‌های بیمه گر پایه، محاسبه و پرداخت می‌شود.

او افزود: لباس‌های فشاری برای خدمات درمان سوختگی در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران قرار ندارد.

اربابی با بیان اینکه هزینه خدمات پایه و لوازم مصرفی مشترک بخش‌های بستری در تخت سوختگی معادل ۱۲ درصد تعرفه اقامت (هتلینگ) است عنوان کرد: تمامی خدمات و هتلینگ بیماران سوختگی در بخش‌های بستری عادی، بخش سوختگی و بخش مراقبت ویژه سوختگی (BICU) با سهم ۹۰ درصد و در صندوق‌های دارای تخفیف با سهم سازمان ۹۵ درصد و ۱۰۰ درصد براساس ضوابط پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: نکته‌ قابل توجه این است که ما به التفاوت هزینه دارو، تجهیزات و ... در موارد سوختگی شدید با تأیید کمیته استانی بیماران خاص و صعب العلاج از طریق هزینه خارج از ضوابط صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قابل پرداخت است.

او با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از خدمات درمانی به صورت بیمه‌ای باید دارای بیمه پایه درمان باشند، اظهار کرد: هم استانی‌ها با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از طریق شماره همراه خود می‌توانند از نوع بیمه پایه درمان و اعتبار آن مطلع شوند و افرادی که فاقد پوشش بیمه درمان پایه باشند، می‌توانند به صورت غیر حضوری با ورود به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد برای بیمه شدن خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.