تکمیل معابر مرکز شهر قزوین منجر به رونق گردشگری می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تکمیل معابر مرکز شهر قزوین از جمله پیاده راه سبزه میدان می‌تواند منجر به رونق گردشگری در استان شود.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: موضوع رسیدگی به معابر شهری از جمله نقاط مرکز شهر قزوین به عنوان مرکز استان بایستی در دستور کار ویژه شهرداری‌ها باشد چرا که توجه به این مساله می‌تواند پیامد‌های خوبی را به همراه داشته باشد.

به گفته وی، انجام اقدامات شهری و به ویژه در حوزه عبور و مرور می‌تواند در موضوعات گردشگری و رونق آن برای استان‌هایی مانند قزوین بسیار حائز اهمیت باشد، چرا که مساله پیاده راه‌ها امروز در اکثر شهر‌های بزرگ کشور جهت کاهش ترافیک هسته مرکزی آن‌ها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان به پیاده‌راه سبزه میدان قزوین اشاره که به صورت ناقص اجرا شده، چرا که براساس طرح اولیه این مسیر بایستی تا خیابان عبیدزاکان و بازار به مورد اجرا در می‌آمد تا کام شهروندان نیز از تکمیل آن شیرین و لذت بخش می‌شد.

رجحانی با تاکید بر توسعه مسیر‌های پیاده روی در شهر قزوین، یادآور شد: بدون شک باز کردن مسیر ۱۰۰ متری پیاده راهی مانند سبزه میدان قزوین مشکل ترافیکی هسته مرکزی شهر را نمی‌تواند مرتفع کند بلکه باید برای این کار باید تردد خودرو‌ها از مرکز شهر را به مسیر‌های اطراف آن هدایت کرد و در عین حال نیز به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز توجه کافی صورت بپذیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به موضوع ارتقا سطح کیفی زندگی شهروندان در مرکز شهر، اضافه کرد: با توجه به اینکه طراحی خیابان‌های مرکزی شهر قزوین مربوط به دهه‌های گذشته است، این معابر ظرفیت و گنجایش تعداد خودرو‌های امروزی را ندارد و از سوی دیگر، امکان تعریض و توسعه این معابر هم نیست، تنها چاره کار موضوع هدایت‌های ترافیکی است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قزوین توسعه مسیر‌های پیاده راهی را پذیرفته و قرا است که اجرای پیاده راه سبزه میدان تا خیابان عبیدزاکان صورت بپذیرد، تاکید کرد: این در حالی است که برای این مسیر باید محدودیت‌های ترافیکی قایل شد که یا به صورت پیاده راه کامل اجرایی شود یا تنها محل تردد خودرو‌های عمومی مثل تاکسی و اتوبوس باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.