انسداد بیش از هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: هزار و ۱۶ حلقه چاه غیر مجاز در سال گذشته در استان قزوین مسدود شد.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در اولین جلسه سازگاری با کم آبی استان قزوین در سال جدید گفت: در راستای مدیریت منابع و کمک به تولید و اشتغال و تحقق شعار سال تعداد ۱۰۱۶ حلقه چاه غیر مجاز مسلوب المنفعه و پر شده و بیش از ۱۳.۴ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی ذخیره شده است.

ستوده افزود: در راستای مدیریت توامان آب و برق با هدف جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، کنترل و پایش وضعیت برداشت از آبخوان دشت ۴۶۳ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان نصب شده که با این اقدام تعداد چاه‌های مجهز به کنتور هوشمند در استان به ۳۷۹۴ حلقه رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اضافه کرد: در راستای جلوگیری از تخلف در حوزه منابع آبی در سال گذشته ۱۳۰ دستگاه حفاری غیرمجاز در استان توقیف شده است.

ستوده یادآورشد: آب یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه پایدار است لذا با هدف افزایش تولید و اشتغال در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، بایستی در چارچوب ضوابط و قوانین آب واحد‌های با نیاز آبی کم را تامین کنیم.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین هم گفت: ما نمی‌توانیم حرف از بهره وری در بخش آب بزنیم و ندانیم منابع و مصارف ما چگونه است، خوشبختانه در استان اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده که ایجاد بانک سهم آب، مدیریت توأمان آب و برق، نصب کنتور‌های هوشمند، ایجاد رصدخانه آب از جمله اقداماتی که اجرای خوب آن می‌تواند الگویی برای ایجاد بهره وری در حوزه آب برای کل کشور باشد.

رجحانی در خصوص تانکر‌های موجود در اطراف اراضی، باغات و حاشیه شهر قزوین گفت: تانکر‌ها باید توسط شرکت آب منطقه‌ای قزوین شناسایی و شناسنامه دار شوند تا امکان مدیریت آنها ایجاد شود و در ادامه نیز باید آب مورد نیاز خود را از بازار سهم آب خریداری کنند.

تامین آب واحد‌های صنایع وابسته به کشاورزی از جمله دامداری، مرغداری، گلخانه و با نیاز آبی کم، تعیین تکلیف واحد‌های دام و طیور غیرفعال دارای تخصیص آب، انسداد چاه‌های غیرمجاز در حاشیه شهر قزوین، مدیریت تومان آب و برق و الزام بهره برداران به نصب کنتور‌های هوشمند از دیگر دستور کار‌های این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.