رانندگان پر خطر در قزوین شناسایی می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: شیوه نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر و حادثه ساز شهر تهیه و ابلاغ شده است.

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: برای ارتقای امنیت اجتماعی و ایمنی معابر، شیوه نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر و حادثه ساز شهر با رویکرد نهادینه سازی رفتار‌های اجتماعی رانندگان و کاهش حوداث ناشی از آن تهیه و با دستور مقام قضایی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: این شیوه نامه پس از طرح در کمیته تخصصی و تائید آن در شورای ترافیک استان، به تصویب نهایی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: راننده پر خطر به راننده‌ای اطلاق می‌شود که حداکثر طی سه ماه بیش از دو تخلف خطرناک رانندگی مرتکب شده و دارای خلافی خودرو بیش از ۳۰ میلیون ریال باشند و یا طی ۶ ماه، در یک فقره تصادف منجر به فوت یا جرح، مقصر حادثه باشد.

عرشیان افزود: هر دو ماه یک بار رانندگان پر خطر با استفاده از سامانه‌های دوربین‌های هوشمند مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین شناسایی و توسط پلیس راهور اعمال قانون می‌شوند.

وی بیان کرد: توقیف وسیله نقلیه و یا ضبط گواهینامه رانندگی، برگزاری دوره آموزشی- توجیهی برای رانندگانی که طی سه ماه مرتکب حداقل سه تخلف رانندگی پر خطر شوند، انجام آزمایش سلامت جسمی و روانی رانندگان، توقیف وسیله نقلیه و یا ضبط گواهینامه توسط پلیس راهور ظرف حداکثر ۴۸ ساعت، گذران دوره آموزشی جهت رفع توقیف وسیله نقلیه از موارد مطروحه در شیوه نامه شناسای و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر و حادثه ساز شهر قزوین است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه دوره آموزشی _ توجیهی در محل دادگستری کل استان قزوین برگزار می‌شود، گفت: در صورتی که راننده متخلف از شرکت در دوره آموزشی خودداری کند مسئولیت عدم رفع توقیف وسیله نقلیه یا گواهینامه رانندگی به عهده خود آن هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار