حمایت کوبا از طرح شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه کوبا از حمایت هاوانا از شکایت مربوط به نسل کشی اسراییل به دیوان بین المللی دادگستری خبر داد.

نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه که تاکنون بیش از ۲۴ هزار غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و زیرساخت‌های این باریکه را نابود کرده با شکایت آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری همراه بوده است. اتفاقی که از زمان وقوع کشور‌های مختلف آزاده جهان در حال حمایت از آن هستند. 

به گزارش الجزیره، کوبا جدیدترین کشور در جهان است که از دعوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری حمایت کرد. 

بر این اساس، برونو رودریگز پاریلا، وزیر خارجه کوبا طی سخنرانی در نشست کمیته جنبش غیرمتعهد‌ها درباره فلسطین گفت: هاوانا از شکایت آفریقای جنوبی در نسل کشی اسراییل علیه فلسطینیان در غزه در دیوان بین المللی دادگستری حمایت می‌کند. 

وی افزود: ما با شدیدترین بیان، قتل عام غیرنظامیان به ویژه زنان، کودکان، و کارکنان سازمان ملل متحد را که توسط ارتش اسراییل در غزه انجام شد، محکوم می‌کنیم. 

وزیر خارجه کوبا که از ۱۹۶۲ کشورش تحت فشار‌های گسترده سیاسی و اقتصادی ایالات متحده قرار دارد با انتقاد از مواضع غیر در حمایت از تل آویو، افزود: مصونیت اسراییل از اقداماتی که انجام می‌دهد باعث شده که تل آویو در برابر اقداماتش پاسخگو نباشد، زیرا از حمایت‌های آمریکا و سایر متحدان ناتو برخودار است و این حمایت باید پایان یابد. 

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، واشنگتن ۲ بار قطعنامه‌های مربوط به این جنگ که خواستار توقف درگیری‌ها شده بود را در شورای امنیت سازمان ملل به نفع اسراییل وتو کرد.

برچسب ها: جنگ غزه ، نسل کشی ، کوبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار