شکست پروژه بلینکن به دلیل حمایت بی قید از رژیم صهیونیستی

یک روزنامه سعودی به بررسی شکست پروژه آمریکا در خصوص روز بعد از جنگ غزه پرداخت و آن را کثیف‌ترین جنگ تاریخ نامید.

روزنامه عکاظ عربستان نوشت که شکست پروژه روز بعد از جنگ در غزه بلینکن در این است که بر اساس پیش فرض پیروزی رژیم صهیونیستی است.

روزنامه سعودی عکاظ با اشاره به سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای منطقه در روزهای ۴ تا ۱۱ ژانویه اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا موضع کشورش را در مورد جنگ جاری در غزه تغییر نداده است، بلکه بازهم تاکید کرد نباید کشورها از رژیم صهیونیستی بخواهند که از رسیدن به پیروزی دست بکشد.

 این روزنامه سعودی اعلام کرد: محور گفت‌وگو‌های مرد اول دیپلماسی آمریکا را می‌توان در سه موضوع خاص خلاصه کرد؛ اول: تأکید بر حق اسرائیل برای ادامه تجاوز به غزه تا رسیدن به اهدافش. دوم: بازگرداندن اسرائیل به موقعیت ممتاز خود در منطقه قبل از عملیات طوفان الاقصی. سوم و سرانجام: اقدام در آنچه در حال رخ دادن است و از فردای پایان جنگ شروع می‌شود و شروع به فکر کردن به تصور یک افق سیاسی برای مسئله فلسطین است. 

عکاظ با بیان اینکه مشکل این است که بلینکن از پیروزی رژیم صهیونیستی صحبت می‌کند اما ارتش این رژیم پس از صد روز جنگ به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکرده است. عکاظ افزود برای استدلال فرض کنیم؛ که روز بعد به همان شکلی که بلینکن به تصویر می‌کشد، فرا خواهد رسید.

 این روزنامه با فرضی که اعلام شد، نوشت: اولین دغدغه وزیر آمریکایی ترمیم آسیب‌های روانی، استراتژیک، نظامی، اخلاقی و سیاسی است که در طول جنگ علیه غزه به اسرائیل وارد شده است. بلینکن هنوز می‌خواهد این تصویر را که اسرائیل کشوری دموکراتیک است که ارتشی مهیب و شکست ناپذیر دارد را به بقیه تحمیل کند. 

این روزنامه سعودی در ادامه افزود: آنچه به تازگی توسط  بلینکن اعلام شد، ادعای وی بود که برخی از کشورهایی که او به آن‌ها سفر کرد، از فردای پایان جنگ به او قول دادند که به سرعت تصمیمات دشواری را برای انطباق با اسرائیل در منطقه اتخاذ خواهند کرد.

با این حال عکاظ پرسید: در ازای همه این‌ها، بلینکن پاسخ می دهد برای شروع مرحله آتی، البته نه از فردای توقف جنگ، به فکر تصور یک افق سیاسی برای مقابله با موضوع فلسطین باشد. یک افق سیاسی که لزوماً با تأسیس کشور فلسطین خاتمه نمی‌یابد. سپس، چقدر طول می‌کشد تا این افق سیاسی توسعه یابد؟ شاید این به اقتضای زمان، تا زمانی که مسئله حل شود، با عوامل فرسایش تاریخی همراه باشد.

عکاظ معتقد است که شکست پروژه «روز بعد»، که توسط بلینکن ارائه شد، در این واقعیت نهفته است که بر اساس یک فرض نادرست است که می‌گوید رژیم صهیونیستی حتما در جنگ پیروز خواهد شد. پیروزی در کثیف‌ترین جنگ تاریخ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ دی ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا واسرائیل جنایتکار
آخرین اخبار