مقام اروپایی:

بلژیک خواستار آتش بس فوری در غزه است و بقیه کشور‌ها نیز باید چنین کنند

نماینده پارلمان اروپا اعلام کرد استقرار آتش بس فوری در غزه نیازمند اعمال فشار به اسرائیل برای پذیرش این موضوع است.

در حالی که آمریکا و متحدانش در اتحادیه اروپا همچنان از نسل کشی فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و روزانه تسلیحات لازم در این زمینه را در اختیار تل آویو قرار می‌دهند، اما صدا‌های مخالف در میان مقامات غربی در حال شنیده شدن است.

به گزارش الجزیره، مارک بوتنگا، نماینده پارلمان اروپا از کشور بلژیک امروز (چهارشنبه) اعلام کرد دولت بروکسل همچنان خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه است و کشور‌های دیگر نیز باید به این درخواست بپیوندند. 

وی افزود: با توجه به آنکه انتخابات بسیاری از کشور‌های اروپایی در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد، تظاهرات خیابانی مداوم علیه حمله اسرائیل به غزه بسیاری از دولت‌های اروپایی را تحت فشار قرار خواهد داد تا از این روند پیروی کنند. 

بوتنگا تاکید کرد: دولت‌های اروپایی به اسرائیل بابت جنایاتش مصونیت داده‌اند و مردم در خیابان‌ها از این موضوع خشمگین هستند. در نهایت رهبران اروپایی مجبور خواهند شد خواستار استقرار آتش بس در غزه شوند. 

این نماینده پارلمان اروپا خاطر نشان کرد: به نظر باید اسرائیل تحت فشار قرار گیرد، زیرا مقامات تل آویو به صراحت اعلام کرده‌اند اگر فشار واقعی وجود نداشته باشد به درخواست‌ها توجهی نخواهند کرد. اتحادیه اروپا در موقعیتی منحصر به فرد برای اعمال فشار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار