انتخابات پاکستان: با وجود غیبت نواز شریف و عمران خان زندانی، ستاد‌های انتخاباتی راه اندازی شد

انتخابات پارلمانی پاکستان با رقابت دو حزب تحریک انصاف و مسلم لیگ آغاز شده است.

حزب مسلم لیگ، حزب نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان، مبارزات انتخاباتی خود را در حالی آغاز کرد که او متهم است حمایت قدرتمند نظامیان این کشور را دارد. همین موضوع او را به نامزد پیشتاز پیروز در انتخابات عمومی آتی تبدیل کرده است. عمران خان، رقیب اصلی نواز شریف، هنوز در زندان است، در همین حال نامزد‌های حزب او با استفاده از نماد‌های مختلف انتخاباتی به عنوان نامزد‌های مستقل در انتخابات شرکت خواهند کرد. نماد‌های جدید پس از آن آمدند که دادگاه عالی پاکستان آن‌ها را از انتخاب تصویر راکت کریکت (معمولا برای حزب تحریک انصاف استفاده می‌شود) منع کرد.

به گزارش هندوستان تایمز، حزب مسلم لیگ پاکستان، حزب نواز شریف در حالی کمپین خود را آغاز کرد که حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان (PTI) گفت که مقامات اجازه برگزاری تجمعات را به آن‌ها نداده‌اند. 

پیشتر، رسانه‌های محلی گزارش کردند که صلاحیت عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان برای شرکت در رقابت‌های انتخابات پارلمانی ۲۰۲۴ این کشور تأیید شده است. عمران خان دست‌کم در سه حوزه انتخاباتی در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

صلاحیت عمران خان در حالی تأیید شده بود که برخی رسانه‌ها پیش از این گزارش کرده بودند که دولت ائتلافی جنبش دموکراتیک پاکستان و ارتش این کشور در تلاش بودند تا صلاحیت عمران خان برای شرکت در انتخابات پارلمانی رد شود.

نواز شریف اواخر سال گذشته از تبعید در لندن بازگشت. او متعهد شده است که اقتصاد ۳۵۰ میلیارد دلاری کشور را که با تورم بالا، ارز ناپایدار و ذخایر ارزی پایین مواجه است، بازسازی کند.

مریم نواز، دختر نواز شریف، مبارزات انتخاباتی حزب را در یک گردهمایی در اوکارا در استان پنجاب این کشور آغاز کرد، جایی که در بحبوحه تورم در کشور گفت: «هرچه بیشتر به ما رای دهید، بیشتر شاهد کاهش هزینه‌های خانواده خود خواهید بود.»

نواز شریف در این تجمع حاضر نشد و تا حد زیادی از انظار عمومی غایب بوده است. او آخرین بار در سال ۲۰۱۷ برکنار شد و شاهد انحلال پرونده‌های فساد متعدد علیه او در دادگاه‌ها بوده است.

بازیگران اصلی مانند حزب مردم پاکستان (PPP) که نخست وزیر فقید «بی نظیر بوتو» رهبری آن را بر عهده داشت در حال حاضر کمپین‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.

برنده پیش بینی شده نظرسنجی‌ها کیست؟

نظرسنجی گالوپ پاکستان که در ماه دسامبر انجام شد نشان داد که عمران خان همچنان پنج امتیاز از نواز شریف پیشتاز است.

نهاد نظرسنجی پاکستان گفت که انتخابات قرار بود در ماه نوامبر برگزار شود که به منظور ترسیم مجدد حوزه‌های انتخابیه پس از سرشماری جدید به تعویق افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار