پسکوف: مذاکرات اوکراین در داووس بدون روسیه بی‌فایده است

سخنگوی کرملین با تاکید بر عدم حضور روسیه در اجلاس داووس، مذاکرات صلح با اوکراین را بی‌نتیجه و بی‌فایده توصیف کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که نشست مجمع جهانی اقتصادی (WEF) که در داووس سوئیس برگزار می‌شود درباره پیشنهاد‌های صلح اوکراین به دلیل عدم حضور روسیه به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.

پسکوف گفت: «این نشست نمی‌تواند نتیجه بخش باشد - ما شرکت نمی‌کنیم. بدون مشارکت ما، هر بحثی فاقد نتیجه و بی فایده است.»

اظهارات پسکوف در آستانه آغاز اجلاس داووس که تا ۱۹ ژانویه ادامه دارد، بیان می‌شود، چارچوبی که در آن سران کشور‌ها برای بحث در مورد مسائل مبرم در مورد اقتصاد و وضعیت ژئوپلیتیک فعلی شرکت می‌کنند.

مقامات اوکراین در جریان نشست مشاوران امنیت ملی از سراسر جهان در داووس، فرمول صلحی را برای پایان دادن به جنگی که نزدیک به دو سال است با روسیه ادامه دارد، ارائه کردند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قرار است این هفته در نشست جهانی اقتصاد در داووس سخنرانی کند، اما او در جلسه افتتاحیه صبح که شامل ۸۱ شرکت کننده از کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی بود، شرکت نکرد.

مجمع جهانی اقتصاد که هر ساله در داووس سوئیس برگزار می‌شود محلی برای شرکت رهبران اقتصادی و سرمایه داران جهان است. با این حال، این مجمع فراتر از ابعاد اقتصادی، دارای ابعاد سیاسی هم هست که مقامات سیاسی کشور‌ها با حضور در این اجلاس سالانه اقدام به رایزنی درباره طیف گسترده‌ای از مسائل می‌کنند.

نشست امسال داووس از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه در سوئیس برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار