پیروزی اوکراین در میدان نبرد «بزرگترین ترس ناتو»

یکی از ژنرال‌های سابق آمریکا فاش کرده کشورهای غربی به اوکراین فقط به اندازه‌ای سلاح می‌دهند که در میدان شکست نخورد زیرا از پیروزی کی‌یف می‌ترسند.

ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و فرمانده سابق عالی نیرو‌های متفقین در اروپا فاش کرد موفقیت نظامی اوکراین در میدان نبرد بزرگترین ترس ناتو است، زیرا روسیه هرگز نمی‌تواند بپذیرد که شکست خورده است.

به گزارش اسپوتنیک، «فیلیپ بریدلاو» در ادامه فاش کرد که در غرب همه از پیروزی اوکراین می‌ترسند. زیرا پوتین مکررا از نقطه ضعف اروپا استفاده می‌کند. او می‌داند که اروا از تشدید جنگ هسته‌ای و از گسترش جنگ در این قاره واهمه دارد.

بریدلاو اعلام کرد سخنان تند پوتین که درباره استفاده از سلاح هسته‌ای دارد، بر روی اروپایی‌ها تاثیری دیوانه‌آمیز دارد. همچنین واشنگتن و مسکو را درگیر جنگ لفظی کرده است. به گفته این ژنرال آمریکایی اهرم استفاده از سلاح هسته‌ای روسیه دلیل کمک‌های محدود به اوکراین است که به نوبه خود امنیت روسیه را تضمین می‌کند.

او تایید کرد غرب آنقدر به اوکراین سلاح می‌دهند که اوکراین تنها در میدان نبرد شکست نخورد. این ژنرال آمریکایی صراحتا اعلام کرد با وجود کمک‌هایی که به اوکراین می‌شوند غرب آن چیزی که باعث پیروزی این کشور خواهد شد را به کی‌یف نمی‌دهد حتی اگر علنا گفته نشود اما واقعیت همین است.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس فعلی شورای امنیت روسیه پس از آنکه غرب چندی پیش تاکید کرد به دنبال شکست روسیه در جنگ با اوکراین است در پیامی جدی نوشت: «افراد خوب سیاسی عقب مانده در داووس تکرار کردند که برای دستیابی به صلح، روسیه باید شکست بخورد. هیچ یک از آنها متوجه نمی شوند که شکست یک قدرت هسته‌ای در یک جنگ متعارف می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای منجر شود. قدرت‌های هسته‌ای در درگیری‌های بزرگی که برای سرنوشتشان حیاتی است شکست نخورده‌اند.»

در همین راستا مسکو سال گذشته یادداشتی را به کشور‌های ناتو به دلیل ارسال سلاح به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این نامه تایید کرد که هرگونه محموله با تجهیزات نظامی برای اوکراین به هدف قانونی ارتش روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، آمریکا و ائتلاف مستقیماً نه تنها با انتقال سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشور‌ها در درگیری دخالت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
این تحلیل درست حسابی بلد بود نمیذاشتنش کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ژنرال فکر کرده با عوام حرف میزند شما اگر شکست روسیه را میخواهید باهمان اندازه هم پیروزی اروپا را نمیخواهیداما در هر حال اوکراین نمیتواند مدت طولانی این جنگ را ادامه دهد و شما مجبور میشوید جنگ اوکراین را ادامه دهید با هزینه خیلی بیشتر.
آخرین اخبار