تحقیقات انگلیس درباره جنایت جنگی در غزه و تیره شدن روابط تل‌آویو و لندن

از زمانی که پلیس انگلیس اعلام کرد درباره جنایت جنگی اتفاق افتاده در غزه تحقیق خواهد کرد، صهیونیست‌ها در حال تلاش برای جلوگیری از آن هستند.

یک روزنامه عبری زبان گزارش داد که پس از آغاز تحقیقات پلیس لندن در مورد ارتکاب «جنایت جنگی» رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تنش‌هایی بین تل‌آویو و انگلیس به وجود آمد.

براساس گزارش آناتولی، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که پلیس متروپولیتن انگلیس (MET POLICE) تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی انجام شده در نوار غزه آغاز کرده است. این روزنامه افزود: این موضوع باعث تنش‌های دیپلماتیک بین اسرائیل و انگلیس شد که اسرائیل را به اعتراض و ابراز نارضایتی از این مسائل برانگیخت.

 به نوشته این روزنامه پلیس لندن از شاهدان در حال بازگشت از اراضی اشغالی خواست تا اگر شاهد جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت انجام شده در غزه بودند، آن را گزارش کنند.

بنر‌هایی به زبان‌های انگلیسی، عبری و عربی در فرودگاه‌های انگلیس برای مسافران نصب شد که روی آن نوشته شده است: اگر در اسرائیل یا سرزمین‌های فلسطینی بودید و شاهد یا قربانی تروریسم، جنایات جنگی یا جنایت علیه بشریت هستید، می‌توانید این موضوع را به پلیس انگلیس گزارش دهید.

این روزنامه صهیونیستی همچنین نوشت: پلیس انگلیس از کار دیوان کیفری بین‌المللی که جنایات جنگی اسرائیل در  فلسطین را از ژوئن ۲۰۱۴ بررسی می‌کند، حمایت می‌کند. هر مدرک جمع‌آوری‌شده ممکن است برای حمایت از تحقیقاتش در اختیار دیوان بین‌المللی کیفری قرار گیرد.

 بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق بریتانیا، تحقیقات آغاز شده توسط پلیس متروپولیتن لندن را محکوم کرد و به روزنامه محافظه‌کار تلگراف که از حامیان صهیونیست‌ها است، گفت: «من نگران سیاسی شدن آزاردهنده پلیس متروپولیتن هستم، به ویژه پس از اینکه افسران این پلیس پوستر‌های تصاویر اسرای اسرائیلی‌ را پاره کردند. 

تلگراف همچنین گزارش داد که این تحقیقات نگرانی جدی در میان صهیونیست‌های انگلیس ایجاد و تهدید به ایجاد شکاف سیاسی با رژیم صهیونیستی خواهد کرد. 

به نوشته این روزنامه، اسکاتلند یارد (مرکز اداره پلیس متروپولیتن) گفت که پلیس انگلیس مسئولیت حمایت از دادگاه کیفری بین‌المللی را بر عهده دارد. علاوه بر این که تعداد زیادی از شهروندان انگلیسی از اراضی اشغالی به این کشور بازگشته‌اند که می‌توانند از شاهدان جنایت جنگی باشند.

رژیم صهیونیستی در مقابل به مقامات انگلیسی در مورد تحقیقات اعتراض کرد. سفارت این رژیم در لندن خطاب به مقامات انگلیس ادعا کرد که هیچ مبنا، توجیه یا اختیاری برای انجام تحقیقات علیه کابینه صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار