۹۰۴۰ قطعه زمین؛ سهم روستاهای ارومیه از نهضت ملی مسکن

فرماندار ارومیه گفت: سهم این شهرستان از نهضت مسکن روستایی ۹۰۴۰ قطعه زمین می باشد.

فرماندار ارومیه در جلسه شورای تامین مسکن این شهرستان که با حضور مدیران کل راه و شهر سازی، منابع طبیعی و بنیاد مسکن آذربایجان غربی و مدیران دستگاه‌های مرتبط و دهیاران برگزار شد با تشریح سیاست‌های دولت سیزدهم در امر تولید مسکن روستایی  افزود: سامانه وزارت راه و شهرسازی جهت ثبت نام متقاضیان ۱۵ روستا در شهرستان ارومیه برای ۴۴۳ قطعه فعال شده است

غلامحسین عماری ادامه داد: در کنار ۹ هزار و ۴۰ قطعه زمین در روستا‌های شهرستان ارومیه برای واحد‌های خود مالکی هم امکان استفاده از تسهیلات مقاوم سازی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مقاوم سازی روستایی به سه میلیارد و پانصد میلیون ریال افزایش پیدا کرده است از دهیاران خواست، در جهت عملیاتی کردن برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن اطلاع رسانی لازم را برای ثبت نام افراد واجد شرایط فراهم آورند.

عماری اضافه نمود: در نهضت ملی مسکن در روستا‌ها هم به شیوه خود مالکی در قالب اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن و شیوه اجاره ۹۹ ساله عمل خواهد شد.

وی در کنار مسکن روستایی که در این دو قالب عمل خواهد شد به برنامه نهضت ملی مسکن شهرستان اشاره و افزود: ۲۸۰۰۶ واحد حمایتی،۶۷۳۲ واحد باز آفرینی،۱۰ هزار واحد خود مالکی و ۴۳۵۹ واحد استیجاری در شهرستان ارومیه در قالب نهضت ملی مسکن عملیاتی خواهد شد.

در این جلسه مدیران کل راه و شهر سازی و منابع طبیعی استان آمادگی خود را برای تامین مسکن روستایی اعلام و مدیر کل بنیاد مسکن از شرووع معرفی افراد به بانک‌های عامل خبر داد.

در این جلسه مقرر شد ضمن اطلاع رسانی به اهالی ۱۵ روستاکه در مرحله اول نهضت ملی مسکن قطعات مربوطه آماده واگذاری به افراد واجد شرایط است نسبت به افزایش قطعات به ۱۰۰۰ قطعه تا پایان دی ماه اقدام گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.