ساخت ۲۱ هزار مسکن مقاوم روستایی در آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: سهمیه سالانه ساخت مسکن مقاوم روستایی در استان افزایش یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی  در نشست با اداره کل راه و شهرسازی با موضوع بررسی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها عنوان کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها ۵ هزار و ۱۴ قطعه زمین در روستا‌های سطح استان آماده واگذاری به متقاضیان واجد شرایط میباشد.

جعفر برزگر افزود: این اراضی با هدف هدایت توسعه کالبدی روستا‌ها و حمایت از خانوار‌های روستایی فاقد زمین جهت احداث مسکن به دو شیوه خودمالکی در قالب اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن و یا اجاره ۹۹ ساله در طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار میگردد. 

وی با بیان اینکه از دی ماه سال جاری، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی در آذربایجان غربی آغاز شد ابراز داشت: سهم استان آذربایجان غربی در طرح نهضت ملی مسکن روستایی ساخت سالانه ۱۳ هزار واحد مسکونی مقاوم است که با پیگیری‌های صورت گرفته این سهمیه امسال به ۲۱ هزار واحد مسکونی افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه کارمزد این تسهیلات ۵ درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است ابراز داشت: کلیه متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵۰۰۰ نفر استان می‌توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خود مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.