آغاز ساخت ۶۲۸ واحد مسکونی در شهر جدید گلمان ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات احداث ۶۲۸ واحد مسکونی در سایت غدیر شهر جدید گلمان ارومیه آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی امروز در جریان بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان‌غربی از طرح‌های عمرانی شهر جدید گلمان گفت: عملیات احداث ۶۲۸ واحد مسکونی در سایت ۲۹ هکتاری غدیر شهر جدید گلمان ارومیه آغاز شد.

سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد: اجرای طرح‌های مسکن شهر جدید گلمان و تحویل به موقع طرح‌ها به بهره بردار در اولویت بوده و شتاب بخشی به اجرای طرح‌ها با بهره گیری از ظرفیت پیمانکاران با جدیت دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: استفاده از پیمانکاران با توان و بهره مندی از ظرفیت آن‌ها در اجرای طرح‌ها مساله‌ای لازم و ضروری و مورد توجه است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این طرح به صورت ویلایی و گروهی ۲ طبقه (۲ خانواری) ساخته خواهد شد، افزود: ساخت مسکن با هدف تامین ابتدایی‌ترین نیاز جامعه هدف و توسعه رفاه اجتماعی از مسائل مورد توجه است و که این امر با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه لو با اشاره به طرح ۸۰۴ واحدی مسکن از طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز اظهار داشت: این واحد‌ها در قالب سه پروژه و در حدود هشت هکتار زمین به صورت آپارتمانی اجرا می‌شود که در مجموع این طرح‌ها بالای ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

وی در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان‌غربی از محور حیدرآباد به نقده، نیز افزود: عملیات تعریض و بهسازی محور حیدرآباد به نقده به طول ۱۲ کیلومتر در حال انجام بوده و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام آن اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه پروژه تعریض و بهسازی این محور در سه قطعه در دست انجام بوده و این طرح نقش موثری در تسهیل و ایمن‌سازی تردد مردم منطقه دارد اظهار کرد: محور حیدرآباد به نقده حدود ۱۹.۵ کیلومتر بوده و هفت کیلومتر از این مسیر پیش از این زیربار ترافیک رفته است.

حمزه‌لو اضافه کرد: عملیات اجرایی در ۱۲ کیلومتر از این مسیر با تمام توان و ظرفیت در حال انجام است تا زمینه تردد راحت مردم منطقه و مسافران از این مسیر تسهیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی در کنار تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در رأس برنامه‌های اجرایی مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای عملیات در قطعات سه، چهار و پنج این محور، اضافه کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات و تامین منابع مالی طی سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با هیات همراه روز چهارشنبه وارد آذربایجان غربی شدند تا از طرح‌های نهضت ملی مسکن و کارگاه‌های راهسازی بازدید کنند.

بازدید از طرح راهسازی بزرگراه بین‌المللی نقده، پیرانشهر، تمرچین، طرح‌های عمرانی شهر جدید گلمان و محور حیدرآباد به نقده از برنامه‌های این سفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.