شهردار کی‌یف در بحبوحه جنگ عمارت ۶ میلیون دلاری خرید

یک شبکه اوکراینی از خرید عمارت ۶ میلیون دلاری شهردار کی‌یف در هامبورگ آلمان پرده برداشت.

شبکه خبری استرانا Strana با استناد به اظهارنامه مالیاتی رسمی ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف گزارش داد، او علناً خرید یک عمارت مجلل در هامبورگ آلمان به ارزش ۶ میلیون دلار را اعلام کرد.

این سند نشان می‌دهد که کلیچکو عمارت ۷۵۰ متر مربعی را در ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳ به عنوان بازپرداخت وام از یک شرکت مستقر در آمریکا که در اصل متعلق به برادرش ولادیمیر بود، دریافت کرد. با این حال، مالکیت این شرکت در ماه مه ۲۰۲۳ به ویتالی منتقل شد. 

ویتالی کلیچکو بوکسور حرفه‌ای سابق است که در طول دوران حرفه‌ای خود چندین بار قهرمان سنگین وزن جهان شد. او و برادر کوچکترش ولادیمیر بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ بر بوکس سنگین وزن مسلط بودند، دوره‌ای که به عنوان «عصر کلیچکو» شناخته می‌شود.

ویتالی در سال ۲۰۱۳ بازنشستگی خود را از ورزش حرفه‌ای اعلام کرد و پس از کودتای خونین نئوملی گرایان، در سال ۲۰۱۴ شهردار کی‌یف شد و به فعالیت سیاسی ادامه داد. او در مصاحبه‌ای با بی بی سی در سال ۲۰۱۳ اعتراف کرد که ۱۳ سال در آلمان زندگی کرده است. 

پیشتر، نشریه بیزنس اینسایدر با اشاره به اینکه کمک‌های مالی غرب به اوکراین ممکن است به دلیل شبکه‌های الیگارشی و فساد اوکراینی در دستان اشتباه قرار گیرد، می‌گوید آندری یرماک رئیس دفتر زلنسکی، یکی از سرکردگان این شبکه‌ها است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای گفت: در زمان جنگ فساد مالی را با خیانت بزرگ یکی می‌داند. احتمال دارد چنین طرحی در آینده به پارلمان ارسال شود تا به تصویب برسد. طبق قوانین اوکراین، خیانت به دولت در زمان حکومت نظامی حداکثر مجازات حبس ابد را در پی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار