راهکار‌های سنتی مبارزه با مواد مخدر کارساز نیست

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: تکیه بر مبارزه سنتی مواد مخدر اثربخشی قابل قبولی نخواهد داشت.

اکبر منتظر امروز در آیین تجلیل از مدیران پنج هنرستان فعال در برنامه یاریگران زندگی در اردبیل گفت: نگاه جامع، علمی ، جامعه محور و فنی به مبارزه با مواد مخدر کارگشا بوده و برای مبارزه علمی و موثر با مواد مخدر باید تجهیزات به روز باشد در عین حال باید توجه داشت که این تجهیزات به همراه نیروی انسانی متعهد و توانمند کارایی و تاثیرات لازم را دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با تشریح وضعیت اعتیاد در استان اردبیل نقش آموزش و پرورش و مدارس در جریان‌سازی نهضت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را مهم ارزیابی کرد.

او در ادامه تجارت سیاه مواد مخدر را دومین تجارت مرگبار در دنیا عنوان کرد و افزود: لازم است در زمینه پیشگیری از اعتیاد برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود.

منتظر گفت: خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری اطلاعات کلی داشته باشند ، زیرا تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق‌تر بر رفتار و کارهای فرزندان بسیار دشوار خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل همچنین با اشاره به این که رسانه‌ها، مساجد و مدارس باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند ، تصریح کرد: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد پای کار بیایند تا با برنامه‌ریزی درست و انجام کارهای علمی و کارشناسی شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.