پلیس بریتانیا به نژادپرستی نهادینه در این سازمان اعتراف کرد

روزنامه گاردین اعلام کرد استیونز به عنوان نخستین مقام عالی رتبه پلیس بریتانیا، تبعیض نژادی در پلیس این کشور را پذیرفت.

به نقل  از روزنامه گاردین، «گاوین استیونز» رئیس سازمان روسای پلیس انگلیس (NPCC) ضمن اعتراف به وجود نژادپرستی نهادینه در این سازمان، خواستار بازبینی سیاست‌ها و شیوه‌های ملی برای برطرف کردن این چالش شد.

این روزنامه اضافه کرد: رئیس سازمان روسای پلیس انگلیس (NPCC) ضمن اذعان این موضوع، خواستار بازبینی بنیادین سیاست‌ها و شیوه‌های ملی برای رفع تبعیض شد.

وی در گفتگو با گاردین، با بیان اینکه پیشرفت کمی برای رفع تبعیض در پلیس انگلیس صورت گرفته است، گفت که سیاهپوستان در این کشور دیگر نباید با استفاده نابجا از زور روبرو شوند.

استیونز ادامه داد: این مسئولیت رهبری پلیس است که برای آن‌ها توضیح دهیم که [نژادپرستی نهادینه]به چه معناست و چه معنایی ندارد. ضمن آنکه شیوه‌ای که سیاست‌ها، رویه‌ها و آموزش‌های ما در سالیان متمادی گذشته اجرا شده، بدون در نظر گرفتن صدای سیاه‌پوستان بوده است.

اظهارات این مقام ارشد پلیس در حالی است که پلیس بریتانیا همچنان با این موضوع که آیا باید تبعیض نژادی نهادینه را بپذیرد یا خیردست و پنجه نرم می‌کند؛ موضوعی که دستکم بیش از ۳۰ سال از مطرح شدن آن می‌گذرد.

پس از قتل جورج فلوید مرد سیاه پوستی که زیر زانوان یکی از افسران پلیس مینیاپولیس آمریکا جان باخت و ایجاد جنبش «جان سیاهان مهم است» در سال ۲۰۲۰، این نهاد در انگلیس وعده اصلاحات داد؛ اما منتقدان می‌گویند پلیس انگلیس در این ارتباط هیچ کاری نکرده است.

براساس گزارش‌های موجود، پلیس بریتانیا سیاه‌پوستان را هفت برابر بیش از سفیدپوستان متوقف کرده و جستجو می‌کند و این گروه نژادی پنج برابر بیشتر در معرض استفاده از زور افسران پلیس قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار