معرفی ۵ کارفرمای متخلف در به کارگیری اتباغ غیرمجاز در میبد

پنج کارفرمای متخلف در به کارگیری اتباغ غیرمجاز به دستگاه قضا در میبد معرفی شدند.

سید احمد علایی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی درجلسه ستاد ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه گفت: طی نامه ایی موارد قانونی شرایط به کارگیری اتباع بیگانه و تبعات تخلف از قانون را به شرکت‌ها و کارگاه‌های شهرستان میبد ابلاغ کرده ایم.

او با بیان اینکه مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار، به کارگیری اتباع بیگانه که فاقد پروانه کارند و یا تاریخ پروانه کارشان منقضی شده است خلاف قانون می‌باشد تصریح کرد: درصورت به کارگیری، کارفرما جریمه نقدی و درصورت تکرار به جریمه کیفری، مجازات حبس ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌گردد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: طی ماه اخیر، پوستر و بنر مربوط به موارد قانونی شرایط به کارگیری اتباع بیگانه و تبعات تخلف از قانون و اطلاع رسانی به کارگاه‌ها و شرکت‌ها را انجام و بر تشدید گشت مشترک و بازرسی از کارگاه‌های سطح شهرستان و شناسایی اتباغ خارجی غیر مجاز افزوده ایم.

علایی گفت: ۱۸ کارگاه را در آبان ماه بازرسی و ۶ تبعه غیر مجاز را شناسایی کرده ایم که این بازرسی‌ها در آذرماه به ۳۷ کارگاه و شناسایی ۲۷ تبعه غیر مجاز منجر شده است که درقبال آن کارفرمایان اعمال قانون شده اند.

او تصریح کرد: در دو هفته اخیر هم ۵ کارفرمای متخلف در زمینه به کارگیری اتباغ خارجی غیر مجاز در شهرستان میبد به مراجع قضایی معرفی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار