سخنگوی وزارت امور خارجه:

فضای روابط با همسایگان در دولت سیزدهم متحول شده است

کنعانی گفت: فضای روابط با همسایگان در این دولت متحول شده است و در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری روابط تجاری ما شتاب خوبی صورت گرفته است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در دولت سیزدهم روابط خارجی از حوزه مرکزی اکنون به استان‌ها و حتی شهرستان‌ها تسریع پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم سیاست روابط استان‌ها با همسایگان به عنوان یک اصل، دامنه آن‌ها تسریع پیدا کرده و استان‌ها می‌توانند در حوزه سیاست خارجی نقش جدی خود را در حوزه اقتصادی و تجاری ایفا کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: نگاه دولت به ارتقای نقش استان‌ها در روابط خارجی به واقع یک نگاه جدی و در تلاش است که این موضوع ارتقا یابد.

کنعانی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در زمینه روابط با همسایگان وضعیت بسیار خوبی را شاهد هستیم، بیان کرد: فضای روابط با همسایگان در این دولت متحول شده و در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری روابط تجاری ما شتاب خوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه به شعار روابط با همسایگان جامعه عمل بپوشانیم روابط خوبی را در آسیای مرکزی، قفقاز و جمهوری آذربایجان برقرار کردیم.

کنعانی عنوان کرد: در حوزه‌های خاص اقتصادی و تجاری با شرایط امیدآفرین فاصله‌های قابل توجهی داریم، اما روند ما دلگرم کننده است.

وی با اشاره به اینکه به اینکه خراسان جنوبی به لحاظ تمدنی قدمت زیادی دارد از ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی متعددی هم برخوردار است، بیان کرد: اتاق‌های تعاون و بازرگانی می‌تواند نقش موثری در توسعه تجارت خارجی استان داشته باشند؛ همچنین میزبانی استان از هیات‌ها، سفرا و دیپلمات‌های خارجی نیز کمک کننده خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: این افراد پس از سفر به استان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را منتقل می‌کنند و از طرفی هم در جذب شرکت‌های خارجی به استان خیلی کمک کننده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۰ دی ۱۴۰۲
حال و روز کشور را متحول کردید بسه
آخرین اخبار