کسب و کارها در سرزمین‌های اشغالی زیر سایه سنگین جنگ

یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد جنگ غزه کسب و کارها در شهرهای بزرگ سرزمین‌های اشغالی را تحت تاثیر قرار داده و به زوال اقتصاد تل آویو سرعت بخشیده است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی با ارائه آماری اعلام کرد که کسب و کار در شهرک های صهیونیستی کریات شمونه ۷۰ درصد و در ایلات ۳۰ درصد و در تل آویو ۶۰ درصد کاهش داشته است.

روزنامه آمریکایی « وال استریت ژورنال» نیز پیشتر در گزارشی وضعیت اقتصاد رژیم صهیونیستی را پس از کاهش شمار کارگران در زمان جنگ مورد بررسی قرار داده و نوشته بود که حدود ۲۰ درصد از کارمندان صهیونیست به خاطر خدمت در جنگ یا مهاجرت به مکان های دیگر، از کار بیکار شده اند و این هزینه ای ۳.۶ میلیارد دلاری بر اقتصاداین رژیم تحمیل کرده است.

وال استریت ژورنال ضمن پیش بینی تیره و تار اقتصاد تل آویو ادامه داد که بانک رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی رشد سالیانه اقتصادی را ۲ درصد تخمین زد که این میزان کمتر از برآوردهای گذشته برای سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ بود که به ۳ درصد می رسید.

در همین راستا، مرکز بیمه رژیم صهیونیستی از آغاز یورش نظامیان صهیونیست به غزه تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار مورد استعفا به ثبت رسانده است.

گزارش‌های تازه نیز نشان می‌دهد که ۲میلیون صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی در وضعیت نابسامان و زیر خط فقر قرار دارند.بر اساس داده های این گزارش، آمارها نگران کننده است و تقریبا ۸۷۰ هزار کودک صهیونیست زیر خط فقر زندگی می کنند و این بیشترین میزان نسبت به کشورهای پیشرفته است.

پیشتر منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به تبعات کمرشکن جنگ علیه غزه بر اقتصاد این رژیم اشاره و اعلام کرده بودند که ۲۶۵ هزار صهیونیست در ماه اکتبر بیکار شده اند.طبق آمارهای رسمی رژیم صهیونیستی، آمار بیکاری به سبب جنگ در سرزمین های اشغالی به شدت بالا رفته است.این جنگ به گواه مرکز آمار رژیم صهیونیستی موجب فرار دهها هزار صهیونیست شده است که در نزدیکی مرز با غزه زندگی می‌کردند.

تداوم جنگ غزه باعث تشدید بحران اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی شده‌، بیکاری، سقوط بورس، تنزل شدید ارزش شِیکِل (واحد پول رژیم)، فرار سرمایه‌های داخلی و خارجی و نیز کاهش هفت میلیارد دلاری ذخایر خارجی تنها چند نشانه‌ وقوع بحران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار