آملی لاریجانی:

بصیرت مردم حماسه نهم دی را رقم زد

ریبس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حماسه نُهم دی بر آمده از بصیرت و خودآگاهی مردم بود و این بصیرت‌افزایی باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ریبس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  حماسه نهم دی عظیم و حرکتی خودجوش و برآمده از بصیرت، خودآگاهی و موقعیت‌شناسی مردم بود.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته، نبود بصیرت و نگاه درست باعث شد تا برخی‌ها به بیراهه بروند، اظهار کرد: دشمن هرگز صلاح ملت ما را نمی‌خواهد و از احساسات برانگیخته بهره‌برداری می‌کند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه ادعای تقلب در انتخابات سال ۱۳۸۸ بهانه‌ای برای ایجاد انقلاب‌های رنگی بود، یادآور شد: دشمن موضوعی به ظاهر مورد پذیرش مردم را مطرح و سپس به آن دامن زده و فتنه به پا می‌کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مدعیان تقلب فرمودند که شما باید دلایل متقن داشته باشید و مطرح کردن ادعا بدون مدرک مستند صحیح نیست ما هم همان‌موقع پیشنهاد دادیم ۱۰ تا ۱۵ درصد صندوق‌ها را باز کنیم تا ادعای این افراد بررسی شود که این افراد آن‌ را قبول نکردند.

وی ادامه داد: شک که در نبود بصیرت سراغ آدم می‌آید، منشا بسیاری از گرفتاری‌ها بوده و به اخذ تصمیم‌های نادرست منجر می‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: گاهی فتنه‌ها اتفاق می‌افتد، چنانکه وهابیت و بهاییت با وجود ساختگی‌ بودن احکام، در تغییر مسیر جامعه کوشیدند و تا حدودی برای خود پیروانی جمع کردند که اگر ایمان توام با بصیرت وجود داشت، کسی سمت آنها نمی‌رفت.

وی دفاع از نظام وظیفه همگانی دانست و گفت: برای مثال در همین مازندران که قطب کشاورزی است با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و قیمت برنج و مرکبات و فروش محصولات هنوز حل نشده، اما قرار نیست هر مشکلی سبب ناامیدی شود و همه باید در مسیر اصلاح امور قدم بردارند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری به مقاومت مردم غزه اشاره و اضافه کرد : در نوار ۴۰ کیلومتری غزه بیش از ۷۰ روز است که مردم در مقابل اسراییل مسلح ایستادگی کرده‌اند.

وی افزود: مردم همیشه پای انقلاب ایستاده‌اند لذا همه کسانی که مسوولیت دارند باید برای رفع دغدغه زندگی مردم پای کار باشند و همت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار