تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها امسال «هیچ کتابی» نخوانده‌اند

سال ۲۰۲۳ رو به پایان است و تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند در سالی که گذشت هیچ کتابی نخوانده‌اند.

اگر در سال ۲۰۲۳ میلادی که رو به پایان است فقط یک کتاب خوانده یا به آن گوش کرده باشید، از تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها بیشتر مطالعه کرده‌اید. نظرسنجی جدید «یو گاورنمنت» نشان می‌دهد ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی هیچ کتابی مطالعه نکرده‌اند. 

به گزارش این وبسایت که نظرسنجی‌های گوناگونی انجام می‌دهد، اگر در سال جاری میلادی ۵ کتاب خوانده‌اید، از دو سوم شهروندان بزرگسال آمریکایی جلوتر هستید و اگر ۱۰ کتاب خوانده‌اید از ۷۹ درصد پیشی گرفته‌اید. 

کتابخوانی به شدت با تحصیلات دانشگاهی مرتبط است. ۴۴ درصد از شهروندان بزرگسال آمریکایی که مدرک دانشگاهی ندارند گفتند که در سال ۲۰۲۳ حداقل یک کتاب خوانده‌اند. در حالی که این آمار در افراد تحصیلکرده ۷۳ درصد بود. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اقبال عمومی به کتاب‌های فیزیکی همچنان در آمریکا بیشتر از انواع دیگر کتاب است. ۴۰ درصد از افرادی که کتاب خوانده بودند، از نوع فیزیکی آن استفاده کرده بودند. در حالی که ۲۱ درصد کتاب‌های الکترونیکی خوانده و ۱۹ درصد هم کتاب‌های صوتی گوش می‌دادند.

با این حال، خوانندگان کتب الکترونیکی از بقیه مشتاق‌تر بوده و بیشترین تعداد کتاب را نسبت به بقیه خوانده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
در آمریکا دوچیز کمیاب است اول عقل چون پول جایگذین آن‌است دوم‌ علم چون آنهم فقط مدرک پولی است چه زن وچه مرد وبی عقلی وبی سوادی با مدرک مختص بچه پولدارهای حیران میباشدکه بیست در صد جامعه سرمایه داری را تشکیل میدهد که خود را فیل مینامند
آخرین اخبار