بازسازی بیش از هزار واحد بافت فرسوده دوگنبدان نیازمند تخصیص اعتبار است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: طبق مصوبه هیات دولت سه هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان در قالب فاز نخست باید بازسازی شود که از این میزان تاکنون ۷۵ درصد آن انجام شده و یک هزار و ۲۰۰ واحد دیگر نیازمند به تخصیص اعتبار است.

محمدمراد راغ پور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: طرح احیای بافت فرسوده گچساران به عنوان یک طرح کشوری است که این طرح آزمایشی با موفقیت انجام شده است.

راغ پور با بیان اینکه بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد ابراز کرد: در ابتدا باید سه هزار واحد مسکونی تغییر کند که از این تعداد یکهزارو ۸۰۰ واحد مسکونی بازسازی شود.

وی ادامه داد: همچنین روند ساخت ۴۰۰ واحد دیگر به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره رها شده است.

راغ پور اظهار کرد: هم اکنون ۸۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان در قالب فاز نخست باید مورد استفاده قرار گیرد که به دلیل اعتبارات آسیب دیده و بررسی نشده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: یکهزار میلیارد ریال اعتبار در قالب بانکی ارزان قیمت و ۲۲۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان هزینه می‌شود.

وی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.

راغ پور عنوان کرد: تسهیلات بانکی با سه سال دوره آموزشی، پنج درصد کارمزد و ۱۲ سال دوره بازپرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این میزان تسهیلات برای نوسازی ۲ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان پرداخت شده است.

راغ پور اظهارکرد: بازسازی سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در محلات بافت فرسوده دوگنبدان در قالب طرح احیای بافت فرسوده باید انجام شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت‌های زنجیره‌ای از دیگر مشوق‌های ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان ۱۶۴ زمین در هشت محله این شهر واقع شده و در این محلات بیش از ۲۵هزار خانوار سکونت دارند.

طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان هم اکنون در محله‌های لبنان، رادک، سادات، کیامرثی و سعدی در دست اجرا ست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.