۵ هزار دام عشایری کهگیلویه وبویراحمد واکسینه شدند

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح کاروان سلامت و معیشت عشایر این استان گفت: تاکنون به ۲۵۰ نفر خدمات بهداشتی و سلامت و پنج هزار دام نیز در این راستا واکسینه شده اند.

فضل الله آذر فر مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کاروان با مشارکت دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، سپاه عشایر و بسیج سازندگی در ۱۵ منطقه عشایری در حال خدمات رسانی هستند.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح خدمات پزشکی، دندانپزشکی، واکسیناسیون دام و توزیع دارو، آرد و دیگر اقلام معیشتی به صورت رایگان به عشایر ارائه می‌شود.

آذر فر تصریح کرد: کاروان سلامت و معیشت با رویکرد خدمات رسانی به مردم عشایری برای بهبود معیشت و سلامت این قشر در دولت سیزدهم کلید خورد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد محل عبور، عشایر پنج استان مجاور شامل بوشهر، فارس، چهار محال و بختیاری، خوزستان و اصفهان است استقرار کاروان‌های سلامت در مناطق قشلاقی کمک خوبی به عشایر کرده است.

آذر فر جمعیت عشایر کهگیلویه و بویراحمد را ۷۰ هزار نفر از اعلام کرد و گفت: این جمعیت از ۶ ایل بومی،۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.

وی اساسی‌ترین مشکل عشایر این استان را نبود جاده دسترسی مناسب و تأمین آب شرب در برخی فصول سال اعلام کرد.

مدیرکل امور عشایر تصریح کرد: بیش از چهار هزارو ۵۰۰ کیلومتر جاده عشایری در این استان وجود دارد که سالانه بر اثر بارندگی‌های سیل آسا مسدود می‌شوند که بصورت مرتب باید بازگشایی شود.

آذر فر با اشاره به اینکه اعتبارات حوزه عشایری در دولت سیزدهم از ۶۰ میلیارد ریال به سه هزار میلیارد ریال رسیده است گفت: این میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای مناطق عشایری استان در زمینه‌های آبرسانی، بازگشایی جاده‌های عشایری و خدمات عشایری و ... هزینه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.