مستاجران برای تسریع در دریافت تسهیلات ودیعه، مدارک خود را تکمیل کنند

برخی از مستاجران از طولانی بودن زمان انتظار برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن گله‌مند هستند که به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران، این تاخیر به دلیل کامل نبودن مدارک مستاجران در سامانه ثمن است.

 در روز‌های سرد زمستانی به سر می‌بریم که به طور معمول در این ایام میزان جابه جایی مستاجران در مقایسه با فصل تابستان کمتر است. به گفته برخی از کارشناسان در این فصل به دلیل کم بودن مستاجر، میزان نرخ‌های اجاره در مقایسه با سایر فصل‌ها کمتر است و قدرت چانه زنی با مالکان برای کم کردن قیمت بیشتر می‌شود.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال ۹۹ همزمان با افزایش شیوع کرونا و کاهش درآمد افراد دولت تصمیم به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن گرفت؛ تسهیلاتی که از نرخ ۵۰ میلیون تومان شروع شد و در حال حاضر به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

روز گذشته بعد از چندین ماه که زمزمه‌های افزایش تسهیلات ودیعه مسکن مطرح شده بود بالاخره شورای پول و اعتبار این افزایش تسهیلات را به بانک‌ها ابلاغ کرد.

طبق این بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک ودیعه مسکن از سوی بانک مرکزی به ۲۰ بانک عامل ملت، ملی، مسکن، صادرات، رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصادنوین، ایران‌زمین، پست بانک و مؤسسه اعتباری ملل ابلاغ شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، پیرو نامه شماره ۵۹۶۳۲‏‏‏/۰۱ مورخ ۱۰‏‏‏/۳‏‏‏/۱۴۰۱ در خصوص افزایش سقف فردی تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن و حسب تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار مورخ ۲۸‏‏‏‏/۹‏‏‏‏/۱۴۰۲ مقرر شد: سقف کلی تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن به‌مبلغ ۸۰۰ هزار میلیارد ریال و همچنین سقف فردی تسهیلات یادشده بر اساس طبقه‌بندی مناطق جغرافیایی، افزایش یابد به طوری که در شهر تهران: دو میلیارد ریال، مراکز استان‌ها: یک میلیارد و پانصد میلیون ریال، سایر شهرها: یک میلیارد ریال، روستاها: چهارصد میلیون ریال است

گفتنی است  تسهیلات  ارائه شده  با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله است و معرفی  متقاضیان واجد شرایط جهت بهره‌مندی از تسهیلات مزبور طبق روال گذشته  توسط سامانه ثمن وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

پیش از این هم محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرده بود  سقف تسهیلات ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده ۴ قانون جهش مسکن با افزایش دوبرابری از سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و به‌تبع آن سقف تسهیلات فردی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از صد میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها از ۴۰ میلیون به صد میلیون تومان افزایش پیدا کرد، همچنین برای تسهیلات ودیعه مسکن که پیش از این در روستا‌ها تعریف نشده بود، مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شد.

براساس این گزارش با وجود آنکه در فصل کم رونق جابه جایی مستاجران این تسهیلات افزایش یافت، اما به نظر می‌رسد که این امر می‌تواند شوکی به بازار اجاره وارد کند البته به گفته بسیاری از مستاجران کمتر کسی می‌تواند این تسهیلات را دریافت کند چراکه به هر بانکی متقاضیان مراجعه می‌کنند با جمله «هنوز به ما ابلاغ نشده یا اعتبار لازم را نداریم» روبرو می‌شوند.

در همین رابطه یوسفی یکی از مستاجرانی که چندین ماه است پرونده اش برای دریافت تسهیلات کامل شده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از تابستان به دنبال دریافت تسهیلات ودیعه مسکن بودیم و به ۵ بانک مراجعه کرده ایم، اما هر بار با جمله «اعتبار نداریم» روبرو شدیم این در حالی است که این ماه مالک ساختمان ۱۵۰ میلیون تومان بر روی پول پیش خانه گذاشته و من تنها از طریق این وام می‌توانستم پول پیش را تامین کنم.  

این در حالی است که جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن به باشگاه خبرنگاران گفت: در تهران به دلیل آنکه پایتخت است و تعداد تقاضا در مقایسه با سایر شهر‌ها بیشتر است شاید کمی بانک‌ها سخت گیری کنند، اما وام ۲۰۰ میلیون تومانی به تازگی تصویب شده و ما هم پیگیری خواهیم کرد که همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بیشتر شود.

او بیان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات برای پرداخت نکردن تسهیلات مربوط به عدم تکمیل اطلاعات، پرونده و مدارک متقاضیان است که باید آنها کد رهگیری و اطلاعات کامل قرارداد که امسال منعقد شده را در سامانه ثمن وزارت راه وشهرسازی بارگذاری کنند.

همچنین در همین رابطه  داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران به باشگاه خبرنگاران  جوان گفت: در حال حاضر بازار اجاره مسکن در رکود به سر می‌برد و بازار کم رونق است. افزایش سقف تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان به تنهایی نمی‌تواند اثر چندانی بر بازار اجاره مسکن بگذارد.

او بیان کرد: افزایش قدرت مالی متقاضیان و مستاجران همراه با تسهیلات ودیعه مسکن می‌تواند کمی زمینه ساز رونق بازار اجاره شود، اما دولت در حال حاضر باید برنامه ریزی بهتری از جمله افزایش تولید  و عرضه مسکن را در دستور کار خود قرار دهد تا این بازار کمی جان بگیرد.

بیگی نژاد گفت: پرداخت این تسهیلات  باید از سوی دولت توسط بانک‌ها بیشتر شود چراکه بخش زیادی از مستاجران چشم انتظار این تسهیلات هستند.

گفتنی است  طبق آخرین آمار‌ها  از ابتدای سال تا پایان آذر ماه  میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن  ۲۲.۷ هزار میلیارد تومان بوده و ۳۸۶ هزار و ۲۱۲ متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام به تشکیل پرونده کردند که ۳۴۱ هزار و ۵۴ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس هاشمی
۱۰:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۲
درآمد به ریال مخارج به دلار....
Iran (Islamic Republic of)
پدر
۲۳:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
صاحب خونه ها انگاری چاه نفت کرایه میدن می‌خوان با پول اجاره تلافی تموم مشکلات زندگی و تورم سر مستاجر بیچاره در بیاره . تا وقتی که دولت با این سیاست غلط داره پیش میره فقط پولدارها پولدار تر میشن با گرونی و فقیر و بیچاره ها هم بدبخت و شرمنده تر میشن حقوق کارگری هفت تومن باید باشه و حقوق ارگانهای دیگه پایه حقوق شون باید بیست تومن باشه اینا سالی دوبار 20تا30 درصد افزایش داره کارگری بدبخت سالی چس تومن بنظر شما خدا کجای این داستان قرار داره وقتی خودمون به خودمون رحم نمی‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین فروزان
۰۸:۱۰ ۱۲ دی ۱۴۰۲
با چهار بچه و بازنشسته ۸میلیون ماهانه اجاره میدم و حقوق تمام و صفر .یکنفر به من بگه کجا بدون سرمایه و پول میشه کار را انداخت من برم .گناه امسال من چیه هر چی گفتن گفتیم چشم .
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
وامی در کار نیست اگه پارتی داشته باشی چرا اگه ضامن داشته باشی چرا بازهم وامی برای مستاجران نمیدن به هر بانکی مراجعه می کنی میگه وام مستاجر چیه میخندن
Iran (Islamic Republic of)
رضا مولادادی
۲۰:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
به من همینطور گفتن.تازه یه نیش خند هم بهم زدن میگنند وام ودیعه چیه طوری رفتار میکنند آدم منصرف میکنند از خیر وام میگذره خخخخخخ لامصب خیلی بلدن چطوری مردم سر کار بزارنند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی محمدزاده
۲۲:۳۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
حالا شما باور نکنین اما بدونین من وام گرفتم
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
وامی در کار نیست اگه پارتی داشته باشی چرا اگه ضامن داشته باشی چرا بازهم وامی برای مستاجران نمیدن به هر بانکی مراجعه می کنی میگه وام مستاجر چیه میخندن
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۳:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۲
حقوق در ایران حدود دویست دلار هستش.برای همین همه چیز برامون گرون هستش.اگر (حداقل پنج هزار دلار) بهمون حقوق میدادند دیگه نه وام لازم بود نه گرفتاری مالی.
کشوری با این همه منابع مالی ارزشمند و مردمی فقیر.

ساله دیگه که باید نان رو با وام بخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
سلام ما که هر بانکی رفتیم گفتند پرداختی نداریم و بودجه
گفتن برو از کسی که اعلام کرده بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
مجید سجادی
۱۳:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
از کدوم وام صحبت میکنید. اصلا چیزی به اسم وام مستاجر مگه داریم. به داد مردم برسید مشکل کسی که کارگر ومستاجر با وام های الکی سرگرم نکنید وام 28درصدی هم که خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
من شوهرم بازنشسته است ماهی 8ملیون میگیریم یه دختر دانشجو 5ملیون و130پول پیش دادم وخدا شاهو ناطره برای پول پیش دارم سود میدم سود 9درصد بازار کدام وام چهار ساله هر بانگی رفتم گفتن بودجه نیس نکنید به مردم و وعده ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۰۷ دی ۱۴۰۲
آقای که این مطالب دوستان روخوندی !جوابی داری برای این همه مشکلات مردم؟?????
Iran (Islamic Republic of)
مجید سجادی
۱۳:۰۷ ۰۷ دی ۱۴۰۲
اینا فقط وعده میدن وهیچ خبری از پرداخت وام به من نوعی و مستاجر نشین نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
چه وامی بابا ول کنید مردم را فقط باید پول خرج کافی نت کنی وسلام
بانک هم میری میگه ابلاغیه نیومده تمام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سلام اومدم شرایط دریافت وام ودیعه رو بخونم نظرات عزیزان رو دیدم بغضم گرفت و حالم گرفته شد . وام نمیخام نمیخام فقط دعا میکنم خدایا قسمت میدم به ابروی امام حسین به داد مستاحران برس چون فقط خودت میتونی کمکشون کنی ولاغیر
France
محمد
۲۲:۴۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
مردمو سرکار میذارن از رسانه ها اعلام میکنن وام ودیعه مسکن شده ۲۰۰ تومن بانکها میگن بما ابلاغ نشده ، من رفتم کلی اذیت شدم تا پرونده ام کامل بشه بعدش رئیس بانک گفت خودتو خسته نکن بما بودجه این وامو ندادن ، تازه اگه هم بدن خیلی باید تو نوبت بمونی ، منم الان نیاز دارم کسی جوابگو نیس
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۲:۲۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سلام
من یه وام ودیعه ۳۰م سه سال پیش گرفتم تصفیه هم کردم
حالا بااین اضافه مستاجری موجود میخاستم دوباره بگیرم میگن یکبار گرفتی
خوب من با اون ۳۰تا همون سال رو رد کردم خوب تا اخر عمر بیمه نشدم
اگر گوش شنوایی هست یکی بیاد عادلانه رفتار کنه این مشکل ماست ن حجاب زنامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سلام
باید قانونی تصویب بشه که به جای پول نقد
بابت رهن خانه
طلا تحویل صاحب خانه بدهند تا همراه با تورم قیمت طلا
هم بالا برود
Sweden
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
فقط حرف میزنید تا حالا هیچ کس نگرفته مدارک از مردم گرفتید ولی هیچ خبری نیست تهدید شده از کافتنه ها میآید ولی تهدین شعبه بانکی خبری نیست تا بیاید سالی که توخونی که نشستیم باید بار کنیم دیگه کدوم مالک قبول میکنه با فردا قبلی به مستاجر ی که رفته وام ودیعه مسکن بهش بده چرا مردم با این دورغها امید وار میکنید تا کی بجای این حرفها ثبت نامهای که کردن رو بهشون وام رو بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
امسال مشکلشون حل میشه سال دیگه چه
Iran (Islamic Republic of)
م.ش
۱۷:۵۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
روچه حسابی میگی امسال مشکلشون حل میشه! اگه درصدی کمی ازمستاجرهای عزیزموفق به گرفتن این وام بشن سال تموم شده چون خیلی زود اقدام کنن تازه اواسط بهمن بگیرن وام رو شب عید هم نمیتونن جابجا بشن تاخردادماه! که ۴قسط ازوام روهم دادن ! پس درنتیجه سنگ برای پای لنگه من. خودم مستاجرم ! بااینکه حقوق بگیرم و مشکل مدارک و...براوام ندارم ! بخداتااسم وام میاد (سرررراب)میبینم شبهاهم توخواب تشنج میکنم کارگزینی مستاجر ولااخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اولا صاحب ملک نمیاد کدرهگیری بگیره ..بعدشم من الان ۵۰ پول پیش دادم اگه بخوام وام ۲۰۰ بگیرم باید در قولنامه نوشته شده باشه خب معادلات با هم نمیخونه ...پس نتیجه گیری وام نمیشه گرفت ...سود ۲۴درصدد واقعا باید قانون اصلاح بشه ..اینطوری نفع فقط بانک و مالک میبره
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۵:۱۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
چکارکنیم باید سوخت و ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سال ۳سال پیش مبلغ ۵۰ میلیون تومن وام ودیعه گرفتم و الان هم تسویه کردم هر سال صاحبخانه پول پیش و اجاره رو اضافه کرده امسال برای پول ودیعه ب هر بانکی مراجعه میکنم میگن شما وام گرفتید و تعلق نمیگیره.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی متانت
۱۲:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
ما چند سال هست مستجر هستیم کارگر هم هستم نمی‌تونیم اجاره را جور کنیم وام هم نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
با سلام
ما پارسال پس از کلی دوندگی و هزینه، که در سامانه ثبت شد.
اما آخرشم سایت رو بستن و وامی ندادن.هزینه هام الکی باد هوا شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سلام .حقوق شوهرم ۱۰/۵۰۰میلیون تومنه ماهی ۶میلیون کرایه خونه می‌دیم به نظر شما با ماهی ۴۵۰۰میشه با ی بچه مدرسه ای زندگی کرد.چی پس انداز کنیم برای رهن سال دیگه .وام ودیعه هم بهمون نمی‌دن.چه خاکی باید بر سرمونمون کنیم.آرزو همچین تو دل خودم و شوهرم و بچم مونده.
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۱:۱۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
من همسر دوم هستم و مستاجر و چون شوهرم خونه داره و همسر اولش ساکن هست ن وام مستاجری میدن .ن یارانه کمک معیشتی میدن.تکلیف من چیه ک شوهرم خونه بنام داره .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۴۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
میخواستی تو زندگی کسی دیگه وارد نشی باید تو چادر زندگی کنی تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
ای خانم باید تمکن مالی داشته باشن تا همسر دوم بگیرن چرا قبول کردی
France
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سلام وامی ازبانک ها نمیشه بگیری اگرم کسی بگیره باید دوبرابر پرداخت کند ضامین پیدا نمیشه هرکس راببری بانک میگه صلاحیت ضمانت نداره یارونمیتواند،دویست میلیون پول بخوابونه بانک که ضامن کسی باشه برنامه ریزی درست نیست مستاجر اگه داشته باشد مستاجر نیست خونه میخره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
کلا یک چیز چرت هست شما اگر میخواین وام به مستاجر بدید باید طرف بتونه اول ثبت نام کنه در تاریخ مد نظر نوبتش اعلام بشه بعد طرف خونه پیدا کنه و قولنامه کنه بانکم پول رو چند روزه بریزه .نه اینکه شما اول قولنامه ببری بعد بری دنبال وام!!؟که ۹۰درصد مواقع اوکی نمیشه بعد طرف که به امید این وام قولنامه کرده چه غلطی بکنه!!؟اون خری که اون بالا نشسته وقتی هم میخواد یک کاری به جز دزدی انجام بده همون کارم درست بلد نیست
Iran (Islamic Republic of)
جناب محسن
۱۰:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
من تماس گرفتم با مدیریت شعب بانک ملی. گفتن اصلا چنین بخشنامه ای نیومده براشون و فقط همون مبلغی که قبلاً در سایت ثبت نامی بوده رو پرداخت میکنن. تازه میگن بودجه هم نداریم. شاید امسال بشه شاید نشه و بیفته اونور سال!!! کلا همه حرفا و صحبت‌هایی که میکنن با هم تضاد داره. آدم میمونه برنامه زندگیشو چجوری بچینه!!!
Iran (Islamic Republic of)
جناب محسن
۱۰:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
من تماس گرفتم با مدیریت شعب بانک ملی. گفتن اصلا چنین بخشنامه ای نیومده براشون و فقط همون مبلغی که قبلاً در سایت ثبت نامی بوده رو پرداخت میکنن. تازه میگن بودجه هم نداریم. شاید امسال بشه شاید نشه و بیفته اونور سال!!! کلا همه حرفا و صحبت‌هایی که میکنن با هم تضاد داره. آدم میمونه برنامه زندگیشو چجوری بچینه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
لطفا این وام ودیعه را برداربد . بانکها که میگن اعتبار نداریم و بعضی مستاجرها هم اصلا شرایط گرفتن وام را بدلایلی مثل داشتن ضامن کارمند ندارند این تبلیغات فقط باعث میشه اجاره مسکن برای مستاجر سخت تر بشه چرا که مالک فکر میکند دولت مبلغ هنگفتی به مستاجر میدهد .
Germany
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
یک روزی وعده مقام انسانیت و مسکن ارزان قیمت دادند ، امروز وام ودیعه مسکن می دهند و فردا وام خرید نان ! ....
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۰:۰۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سلام اگردولت به مستاجرها زمین بده کرایه ارزان می شود
سایت شهریاران نظرگفتم به خدا روزی می رسدکه دیرمی شود همه می میریم این ندانم کاری ها این به خواب زدنها جواب دارد
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۹:۴۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سلام .به مستاجر که فردی مستضعف می‌باشد خدایی باید که وام قرض‌الحسنه پرداخت شود .در صورتیکه وام با سود بیست درصد پرداخت میشود .واقعا برای مستاجر ظلم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اسنپ هم با این خرج ماشین ووو نصف بیشترش مال خودش هست کمیسیون 25درصد تعمیر موتور 50م دستمزد نجومی ‌.قطعخ تقلبی و فوق نجومی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
فقط حرف حرف حرف هر بانکی که معرفی میکنن میرم میگن بهمون از تهران پول ندادن هی بانک‌ها پاس میدن به هم آخه چقدر دروغ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
فقط حرف حرف حرف هر بانکی که معرفی میکنن میرم میگن بهمون از تهران پول ندادن هی بانک‌ها پاس میدن به هم آخه چقدر دروغ
Iran (Islamic Republic of)
عباس هاشمی
۱۰:۳۱ ۰۸ دی ۱۴۰۲
هر چی در بیاری باید خرج کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سلام علیکم.الحمدالله. همه می‌گویند بروم در اسنپ کار کنم چون حقوقی که به من میدهند ماهی 50میلیون تومان است.واینکه حقوق من که الان کارگرم 5میلیون تومان است ومن را جزو سایر سطوح گذاشتن و اینکه اگر دولت ومجلس به مستأجران فقط زمین میداد قیمت مسکن کم میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
حتما کارت رو ول کن بیا تو اسنپ راحت ماهی ۶۰ میلیون کاسبی یعنی سالی ۷۰۰ میلیون و در طی ده سال صاحب میلیاردها تومن سرمایه میشی و چند تا خونه و مغازه میخری ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
از یک طرف اجاره از یک طرف وام 18درصد . خدایا خودت اینها را گرسنه کن
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۰۶:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
با سلام اگر دولت میخاد کمکی به مستأجران کند اول نظارت بر موجران صاحب خانه کنند که هرساله بالای صددرصد از نرخ تصویب سالانه دولت که ۲۰درصد بوده رو کرایه یا رهن میزارنند و اینجا معلوم هست که نظارتی نیست و شعار توخالی و وعده های ننه من غریبم بازی است پس اگر دولت نظارت داشته باشد و نرخ مصوب سالانه رو داشته باشد هیچ موجری از این به بعد نمی‌تواند هرکاری دلت بخواهد انجام بدهد ونیازی هم به وام ودیعه هم نیست پس مقصر مسولان نظارتی دولت است
Germany
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
باید قانون اجاره قرارداد پنج ساله بیاد
مثل المان و ایتالیا
حق باید با مستاجر باشه تا صاحب خونه
خونه تجارت نباید بشه و صاحبخونه همیشه سود می کنه از بالا رفتن قیمت خونه! باید مالیات هم بده!
آخرین اخبار