حادثه دریایی در نزدیکی الحدیده یمن

سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد گزارشی از حادثه در ۵۰ مایل دریایی الحدیده در غرب یمن دریافت کرده است.

سازمان تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد گزارشی از حادثه در ۵۰ مایل دریایی الحدیده در غرب یمن دریافت کرده است. این مرکز افزود مقامات مشغول تحقیق در خصوص این حادثه هستند و به کشتی‌ها توصیه کرد با احتیاط عبور کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش دهند. 

این مرکز در ادامه اطلاعیه‌ای که در خصوص این حادثه در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، به کشتی‌ها توصیه کرد با احتیاط عبور کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش دهند. 

طی هفته‌های گذشته، یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی و محاصره خفه‌کننده‌ای قرار دارد، چندین حمله به کشتی‌هایی که در دریای سرخ  «عازم اسرائیل» بودند، انجام دادند.

این تغییر مسیر کشتی‌ها به افزایش حدود شش هزار مایل دریایی به دریانوردی تجاری معمول میان آسیا و اروپا منجر شده است که باعث تاخیر ۳ الی ۴ هفته ای در رسیدن کالاها به مقصد خود می شود.

گفتنی است سالیانه حدود ۱۹ هزار کشتی از کانال سوئز عبور می‌کنند. این کانال که به دریای سرخ منتهی می شود، یکی از آبراه های مهم تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
تا باشه از اين حادثه هاي دريايي
زنده باد يمن
آخرین اخبار