در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارزش فعلی بازار صندوق‌های طلای بورس کالا به حدود ۲۰ همت رسید

مدیر صندوق‌های کالایی بورس کالا گفت: ارزش فعلی بازار صندوق‌های طلای بورس کالا نزدیک به ۲۰ همت است و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال آینده به بالای ۱۰۰ همت برسد.

رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: روند توسعه صندوق‌های کالایی یک روند رو به رشد است و برنامه بورس کالا در راستای گسترده‌تر شدن این صندوق‌ها و ابزار‌های مبتنی بر آن‌ها است.

او در رابطه با صندوق‌های طلا در بورس کالا گفت: اکنون درخواست جدیدی برای صندوق‌های طلا نداریم، اما می‌توان گفت تقریبا به یک بلوغ کلی در صندوق‌های طلا رسیدیم و برنامه اصلی بورس کالا توسعه معالات همین صندوق‌های فعلی است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد:اکنون ارزش فعلی بازار صندوق‌های طلای بورس کالا نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان است  و برنامه ریزی شده تا پایان سال آینده مارکت(بازار) این صندوق‌ها به بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد و فکر می‌کنیم بتوانیم یک نقدینگی خوبی از بازار و معاملات غیر رسمی را جمع و وارد این صندوق‌ها کنیم.

او گفت: در کل می‌توان نتیجه گیری کرد صندوق‌های طلای بورس کالا کمک زیادی به جذب نقدینگی، کاهش حباب سکه و حذف نقدینگی بازار‌های غیر رسمی و حتی حذف سفته بازی مخرب خواهند کرد و باتوجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک تنها بازار رسمی باشیم که نقدینگی سرگردان کشور را به سمت صندوق‌های طلای بورس کالا هدایت کنیم.

برچسب ها: بورس کالا ، صندوق طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار