مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تاکید کرد:

لزوم صرفه‌جویی ۲۰ درصدی جهت جلوگیری از قطعی آب در اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل صرفه‌جویی ۲۰ درصدی آب را مهمترین راه‌کار جلوگیری از قطعی آب در تابستان عنوان کرد.

علی حیدری اناری در دهمین نشست قرارگاه آب شرب مرکز استان صرفه‌جویی ۲۰ درصدی آب را مهمترین راه‌کار جلوگیری از قطعی آب در تابستان عنوان کرد.

او افزود:اصلی‌ترین اثر تغییرات اقلیمی، تغییر دما است و سال ۲۰۲۳ تاکنون گرم‌ترین سال کره زمین شناخته شده است و استان اردبیل با ثبت ۵.۵ درجه افزایش دما در آذرماه سالجاری نسبت به بلند مدت رکورددار سطح کشور است.

او افزود: این موضوع روند رخداد جریان‌های جوی را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده که خشکسالی‌ها و بارش‌های سیلابی اخیر ناشی از آن است.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: عدم تحقق پاییز پر بارش و فراتر از نرمال بر خلاف پیش‌بینی‌های انجام شده شرایط را بسیار سخت‌تر کرد و حتی اگر زمستان پربارشی داشته باشیم، به‌دلیل خشکسالی‌های چندساله، مساله کمبود آب برای ما جدی خواهد بود.

حیدری اناری بیان کرد: جهت جلوگیری از فاجعه در تامین آب شرب مرکز استان در شرایط فعلی در حوزه تغییر اقلیم و احتمالات حاکم، لازم است سناریو‌های بدبینانه را مد نظر قرار دهیم و از اکنون باید برنامه و آمادگی لازم جهت مواجهه با تابستان بی‌آب را داشته باشیم.

او اظهار داشت: ۷۰ درصد آب شرب اردبیل از سد یامجی تامین می‌شود که در حال حاضر به جهت نزدیک شدن به تراز مرده شاهد کاهش کیفیت این آب هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: هم‌اکنون وضعیت مصرف آب از تولید آن در شهر اردبیل پیشی گرفته و اگر صرفه جویی نشود امکان قطعی اجتناب ناپذیر خواهد بود و آبی که امروز بر اثر بی‌دقتی در مصرف از دسترس خارج می‌شود در ماه‌های آینده و فصول گرم سال قابل بازگشت نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.