تبدیل دانش‌بنیان‌ها به برند ارائه تجهیزات با حمایت از تولیدات بار اول

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حمایت منجر به تبدیل شدن شرکت‌های دانش بنیان به یک برند بزرگ ارائه تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی در ایران و کشور‌های مختلف خواهد شد.

علی اصغر عنابستانی٬ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره میزانی که بازار در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد و تولیدات بار اولی این شرکت‌ها تا چه اندازه مورد استقبال قرار می‌گیرند؛ گفت: در مجلس با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان دولت را موظف کردیم که در عرصه‌های مختلف به دانش بنیان‌ها توجه ویژه کند و در واقع به کسانی که می‌توانند علم را تبدیل به فناوری و فناوری را تبدیل به ثروت کنند٬ اهمیت داده و توجه کنند.

این نماینده مجلس در ادامه توضیح داد: باید به تولیدات بار اولی شرکت‌های دانش بنیان اهمیت داده و توجه شود و شرایط را به طور کامل تسهیل کنیم. این امر منجر به خلق ثروت خواهد شد. از سوی دیگر این حمایت منجر به تبدیل شدن این شرکت‌ها به یک برند بزرگ ارائه تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی در ایران و کشور‌های مختلف می شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: افزایش درآمد‌های داخلی ما می‌تواند تحریم پذیری را کاهش دهد و افزایش ثروت و رفاه داخلی را ایجاد می‌کند. با خرید محصولات تولید بار اولی شرکت‌های دانش بنیان بازار در اختیار شرکت‌های دانش بنیان فعال در این عرصه قرار می‌گیرد.

عنابستانی با بیان این که این شرکت‌ها با موفقیت در این بازار به یک ارائه دهنده انحصاری تولیدات بار اول تبدیل می‌شوند٬ بیان کرد: هموار شدن این مسیر تولید تجهیزات راهبردی گلوگاهی بخش صنعت مسیر همکاری‌ها و عقد قرارداد‌های بیشتر را در داخل و خارج فراهم می‌کند.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: از سوی دیگر حضور این شرکت‌ها و تولید تجهیزات راهبردی بخش صنعت منجر به تکمیل زنجیره ارزش و تامین بازار برای شرکت‌های دانش بنیان نیز می‌شود و بخش زیادی از بازار به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

عنابستانی با بیان این که نگاه به پروژه‌های دانش بنیانی می‌تواند زنجیره ارزش را تکمیل کند و در بخش تامین مواد اولیه هم می‌توانند موثر باشد؛ ادامه داد: نگاه بازار‌های داخلی و خارجی به این صورت به محصولات تولیدی آن‌ها جلب خواهد شد و حلقه تولید که مبتنی بر توانمندی داخلی است و زنجیره ارزش را هم کامل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی بسیاری از این تولیدات ریسک چندانی هم ندارند؛ زیرا منطبق بر نیاز کارفرما تولید می‌شوند و در واقع شرکت تولید کننده بابت تولید آن‌ها ریسکی را متحمل نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار