فاش شدن پرونده فساد وزیر بهداشت جدید فرانسه ساعتی پس از انتصاب

تنها چند ساعت پس از انتصاب وزیر بهداشت جدید فرانسه یک روزنامه فرانسوی پرونده فساد مالی او را فاش کرد.

وب سایت فرانسوی «مدیا پارت» پس از تحقیقات بسیار فاش کرد اگنس فیرمن لو بودو، وزیر جدید بهداشت فرانسه، هدایایی به ارزش بیست هزار یورو از آزمایشگاه «اورگو» دریافت کرده، و این موضوع را پنهان نگه داشته است.

این وب سایت توضیح داد که قوه قضاییه فرانسه در ژوئن تحقیقات رسمی علیه وزیر جدید این کشور را آغاز کرده و و جلسه استماع آن برای ژانویه ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. اتهام فساد مالی تنها چند ساعت پس از انتصاب وزیر بهداشت فرانسه تحت بررسی قرار گرفت، زیرا تحقیقات نشان داد که او «در ۲۱ مورد، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، هدایا و محصولات لوکس دریافت کرده است که ارزش آن‌ها بیست هزار یورو می‌رسد.

به گزارش مدیاپارت، این تحقیقات بخشی از یک تحقیق گسترده‌تر در مورد اقدامات تجاری غیرقانونی توسط آزمایشگاه‌های Urgo است که طبق گزارش ها، بیش از ۵۵ میلیون یورو هدیه به داروسازان در سراسر کشور بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ ارائه کرده است. اورگو در ژانویه ۲۰۲۳ به دلیل نقض قانون ضد هدیه محکوم شد.

اگنس فرمین لو بودو، وزیر جدید بهداشت فرانسه، پس از استعفای اورلین روسو، وزیر بهداشت سابق این کشور در اعتراض به قانون جدید ضد مهاجرت، به وزارت بهداشت فرانسه منصوب شد.

برچسب ها: فساد مالی ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۲ دی ۱۴۰۲
انگشت کوچیکه چای دبش ما هم نمیشه ماشالله به همت مسئولین که همیشه توی خوردن و چاپیدن رکورد میشکونن
آخرین اخبار