مجارستان: با توافقنامه جدید مهاجرتی اروپا مخالفیم

وزیر خارجه مجارستان مخالفت بوداپست را با توافقنامه جدید مهاجرتی اتحادیه اروپا اعلام کرد.

اتحادیه اروپا همچنان از تبعات بحران پناهجویان در این قاره رنج می‌برد. با این حال، این اتحادیه به دنبال تصویب قوانین واحد برای مدیریت مهاجران است؛ اقدامی که نیازمند اجماع تمامی ۲۷ عضو اتحادیه اروپاست. 

به گزارش تله تریدر، پیتر سجارتو، وزیر خارجه مجارستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد بوداپست مخالف توافقنامه جدید اصلاحات مهاجرتی است که توسط کشور‌های اروپایی و قانونگذاران مطرح شده است. 

وی در این باره به رسانه‌ها گفت: ما به طور قاطع بسته اصلاحات جدید مهاجرتی را رد می‌کنیم. ما اجازه نخواهیم داد کسی علیه خواست ما اقدامی کند. هیچ کس نه در بروکسل و نه در هیچ جای دیگر نمی‌تواند به ما تحمیل کند که به چه کسی اجازه ورود به کشور خود را بدهیم. 

در سوی مقابل، ژان لیپاوسکی، وزیر خارجه جمهوری چک از توافقنامه جدید مهاجرتی استقبال کرده و آن را ابزاری مناسب برای مهار هجوم پناهجویان غیرقانونی به قاره سبز خواند. 

وی افزود: چنین توافقنامه‌هایی به منظور مدیریت بحران پناهجویان ضروری است و می‌تواند به حفاظت از جمهوری چک در برابر مهاجران کمک کند. 

براساس منشور اتحادیه اروپا، قوانین مصوب در این اتحادیه باید با موافقت تمامی اعضا باشد و تمامی کشور‌ها در این اتحادیه حق وتو دارند که می‌توانند با استفاده از آن مانع از تصویب قوانین شوند. مجارستان پیشتر بسته کمک‌های مالی – تسلیحاتی جدید اتحادیه اروپا به اوکراین را مسدود کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار