شولتس: آلمان و اتحادیه اروپا آماده همکاری با کشور‌های غرب آفریقا هستند

صدراعظم آلمان در سفر به غنا از آمادگی برلین برای همکاری در آموزش نظامی به کشور‌های غرب آفریقا خبر داد.

ناامنی و مشکلات گسترده در قاره آفریقا یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت از قاره سیاه به قاره سبز محسوب می‌شود. از این رو، کشور‌های اروپایی به دنبال کاهش مشکلات در قاره آفریقا به منظور جلوگیری از بروز مجدد بحران پناهجویان هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد برلین و اتحادیه اروپا متعهد به تقویت امنیت در غرب آفریقا هستند. این موضوع شامل ارائه تسلیحات و آموزش نظامی برای حمایت از عملیات‌ها علیه شورشیان در این منطقه می‌شود. 

شولتس که در سومین سفر خود به کشور‌های زیرصحرای آفریقا در غنا با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: دور جدید کودتا‌ها در کشور‌های غرب آفریقا باعث توقف همکاری‌های میان کشور‌های این منطقه شده و این امر به نفع شبه نظامیان است. 

از سال ۲۰۲۰ تاکنون مالی، بورکینافاسو، نیجر، و گابن در غرب آفریقا شاهد کودتا بوده اند که همین امر بی ثباتی‌ها را در منطقه تشدید کرده است. 

صدراعظم آلمان در ادامه خواستار استقرار دموکراسی در غرب آفریقا شد و غنا را شریک نزدیک کشورش خواند. وی خاطر نشان کرد: آلمان آمادگی دارد در عملیات‌های فرامرزی با نیرو‌های اتحادیه اروپا در خلیج گینه برای آموزش و ارائه تسلیحات همکاری کند. 

رئیس جمهور غنا نیز در این دیدار شورش در منطقه ساحل آفریقا را بزرگترین نگرانی کشور‌های منطقه خواند و تاکید کرد کشور‌های غرب آفریقا مجبورند خود را برای شورش‌های احتمالی آماده کنند. 

کشور‌های غرب آفریقا هم اکنون درگیر موجی از شورش‌ها هستند که ریشه آن به ناآرامی‌های مالی در سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد و اکنون به کشور‌های جنوب ساحل گسترش یافته است. این درگیری‌ها تاکنون هزاران کشته و بیش از ۶ میلیون آواره برجای گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار