یونیسف گزارش داد:

افزایش ۳ برابری شمار مهاجران جان‌باخته در مدیترانه نسبت به سال قبل

بنابر اعلام صندوق جهانی کودکان سازمان ملل شمار مهاجران غیرقانونی جان‌باخته در دریای مدیترانه نسبت به سال قبل سه برابر افزایش داشته است.

صندوق جهانی کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار جانباختگان یا مفقودان در تابستان امسال در مدیترانه مرکزی که به مسیر مهاجران غیرقانونی تبدیل شده، نسبت به سال قبل ۳ برابر افزایش یافته است. این رقم ممکن است بیشتر از این هم باشد، زیرا برخی از سوانح مربوط به شناور‌ها ثبت نشده‌اند.

این افراد که از آفریقا به امید دست‌یابی به «زندگی بهتر» قصد دارند به کشور‌های اروپایی بروند در مدیترانه مرکزی جان خود را از دست داده و یا ناپدید می‌شوند. حداقل ۹۹۰ نفر از جمله کودکان در بازه زمانی ژوئن تا آگوست امسال در این مسیر یا جان خود را از دست داده و یا مفقود شده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۳۴ نفر جان‌باخته یا مفقود شده‌اند، سه برابر افزایش یافته است.

بر اساس این بیانیه، مدیترانه مرکزی به یکی از خطرناک‌ترین مسیر‌های مهاجرت تبدیل شده است. از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد کودکانی که بدون والدین یا بستگان خود از مدیترانه مرکزی عبور کرده و به ایتالیا رسیده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته و به ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

رجینا دی دومینیسیس، مدیر منطقه‌ای یونیسف برای اروپا و آسیای مرکزی که دیدگاه‌های وی در این بیانیه گنجانده شده است، گفت: دریای مدیترانه به گورستانی برای کودکان و آینده آن‌ها تبدیل شده است. افزایش تعداد کودکانی که به دنبال پناهندگی و امنیت هستند، نتیجه انتخاب سیاست‌ها و سیستم فاسد مهاجرت است.

مهاجرانی که از مدیترانه مرکزی عبور می‌کنند به جزیره لامپدوسا ایتالیا، نزدیک به شمال آفریقا می‌رسند.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور ایتالیا از اول ژانویه تا ۲۷ سپتامبر سال جاری ۱۳۳ هزار و ۱۳۱ مهاجر غیرقانونی با قایق به این جزیره آمده‌اند.

با بخشنامه منتشر شده در روزنامه رسمی در ۲۲ سپتامبر، دولت جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، تصمیم گرفته بود از پناهجویان درخواست ضمانت مالی ۴ هزار و ۹۳۸ یورویی کند تا زمان رسیدگی به پرونده آن‌ها در بازداشت باقی نمانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۱۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
پناه‌جویان و مهاجران غیرقانونی در مدیترانه چه غلطی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۱۲:۵۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
این اروپایی ها هم چیزی نمی فهمند
باید مثل ما عمل کنند که مرزهایمان را به روی مهاجران افغان 100% باز می کنیم
آخرین اخبار