تکمیل راه آهن اردبیل - میانه نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: برای تکمیل راه آهن اردبیل- میانه ۲۰ هزار میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

داود شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۱ با وجود اینکه اعتبار مصوب در قانون بودجه برای تکمیل طرح راه آهن اردبیل- میانه چهار هزار ۸۰۰ میلیارد ریال بوده اما در عملکرد مالی سال ، ۱۳ هزار میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: امسال برای تکمیل طرح راه‌آهن اردبیل - میانه هفت هزار و ۲۰۰ ریال اعتبار مصوب شد که تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن اختصاص داده شد و مقرر است ۲۰ هزار میلیارد ريال دیگر هم در آینده نزدیک برای این طرح اختصاص یابد.

او درباره اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان گفت: ردیف اعتباری (مجوز ماده ۲۳) برای اتصال طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان در نظر گرفته شده و امیدواریم با حمایت دولت و مسئولان استان این طرح عملیاتی شود.

شایقی با اشاره به وجود شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس در شمال استان و برنامه دولت برای افزایش یک میلیون تنی تولید بخش کشاورزی در پایاب خداآفرین افزود: با اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و آسیای میانه تحول بزرگی در خط ریلی، رونق اقتصادی و توسعه صادرات استان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های بزرگراهی استان گفت: در سال‌های اخیر برای راه‌های مواصلاتی استان با هدف ارتقای به بزرگراه نظیر جاده اردبیل – سرچم، تونل حیران ، کلور - درام و گرمی - بیله‌سوار چهار تا پنج برابر اعتبارات مصوب از طریق ردیف‌های ملی، تخصیص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.