بلومبرگ: حملات یمنی‌ها در دریای سرخ به کمپین انتخاباتی بایدن ضربه زده است

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که تحولات در دریای سرخ، بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سایه افکنده است.

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که ناآرامی‌ها در نیمه دیگر جهان، بر سیاست داخلی ایالات متحده در اوج مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تاثیر گذاشته است.

این خبرگزاری با اشاره به آنچه که از آن به عنوان توقف حمل و نقل تجاری در دریای سرخ در نتیجه حملات یمن تعبیر کرده، آن را تهدید مضاعفی علیه کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای انتخابات نوامبر آینده به حساب آورد.

بلومبرگ همچنین افزود: بایدن که از محبوبیت بسیار ضعیف و نارضایتی عمومی از مدیریت خود در اقتصاد رنج می‌برد، نمی‌تواند افزایش ناگهانی هزینه‌های انرژی و پیامد‌های اقتصادی آن را جبران کند.

این خبرگزاری توضیح داد که ایالات متحده ممکن است در دریای سرخ مداخله نظامی کند، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، مردم تمایلی به استقرار نیرو‌های آمریکایی در خارج از کشور ندارند.

به گفته بلومبرگ، این موضوع دولت بایدن را با مجموعه‌ای از مشکلات جدی مواجه می‌کند که راه‌حل‌های آسانی ندارند و همچنین لایه دیگری از عدم اعتماد را به مبارزات انتخاباتی بایدن اضافه می‌کند.

این در حالی است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، از تشکیل یگان عملیات چندملیتی برای حفاظت از امنیت دریای سرخ خبر داده است.

پنتاگون اعلام کرد که نیرو‌های مربوط به حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ شامل بحرین، انگلیس کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ و سیشل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار