کمک بیش از ۲۶ میلیون دلاری اتحادیه اروپا به افغانستان

سازمان جهانی غذا از کمک ۲۶.۶ میلیون دلاری اتحادیه اروپا به افغانستان خبر داده است.

سازمان جهانی غذا از کمک ۲۶.۶ میلیون دلاری اتحادیه اروپا برای فعالیت‌های بشردوستانه در افغانستان خبر داده است.

این سازمان در اعلامیه‌ای گفته است که مبلغ مذکور به سازمان جهانی غذا کمک می‌کند تا مساعدت‌های غذایی را به خانواده‌های گرسنه – از جمله آواره‌ها – در سراسر کشور ارائه دهد و کودکان و مادران باردار مبتلا به سوء تغذیه را تداوی کند.

فرانسوا گومنز، رئیس عملیاتی کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: «از هر سه افغانستانی یک نفر نمی‌داند وعده غذایی بعدی‌اش از کجا می‌آید و جوامع با زمستان سختی روبرو هستند، در زمانی که کشور از یک اقتصاد آسیب‌دیده، زلزله‌های ویرانگر و بازگشت اجباری از پاکستان رنج می‌برد. اتحادیه اروپا در کنار مردم افغانستان ایستاده است که برای بقا به کمک‌های نجات بخش نیاز دارند.»

به گفته سازمان جهانی غذا، شرایط خشکسالی شدید در کشور برای سه سال متوالی منجر به حاصلات زراعتی کمتر از حد متوسط شده است و بحران اقتصادی خانواده‌های بی‌شماری را مجبور کرده تا برای بقای خود استراتیژی‌های منفی را اتخاذ کنند.

منبع افزوده است، در مناطق روستایی، خانواده‌ها آخرین دارایی‌های باقی مانده خود از قبیل تخم‌های بذری، گاو و وسایل زراعتی را فروخته اند. در شهرها، از هر سه خانواده، یک خانواده فرصت معیشتی ندارند و به دنبال کار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار