توافق افغانستان و روسیه بر تعرفه ترجیحی

مقام‌ها در وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که این وزارت با وزارت صنعت و تجارت روسیه روی اعطای تعرفه ترجیحی توافق کرده اند.

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد این وزارت با وزارت صنعت و تجارت روسیه بر روی اعطای تعرفه ترجیحی برای محصولات افغانستان و ایجاد یک طرح خاص گمرکی از سوی روسیه بر اموال صادراتی کشور توافق کرده اند.

عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت همراه با واسیلی سرگیویچ اوزماکوف، معاون اول وزارت صنعت و تجارت فدراتیف روسیه و هیئت همراه شان دیدار و ملاقات کرده است. 

جواد گفت در این ملاقات برروی اعطای تعرفه ترجیحی برای محصولات افغانستان تحت برنامه کشورهای کمتر انکشاف یافته (LDC) و بالای ایجاد یک طرح خاص گمرکی از سوی وزارت صنعت و تجارت روسیه بر اموال صادراتی افغانستان توافق صورت گرفته است.

پیش از این نیز وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده بود، که سرپرست این وزارت در دیدار با معاون صدراعظم روسیه روی برگزاری کنفرانس ارتباط تجاری، رفع مالیه صادراتی بر مواد اولیه، ترتیب سفر هیأت افغانستان به‌ بندرهای استراخان و مخاچکالا و نمایشگاه تولیدات و محصولات افغانستان در ‎مسکو توافق کرده اند.

گفتنی است که نورالدین عزیزی و هیأت همراه چندین روز است که در کشور روسیه مصروف دید و بازدید های مختلف با مقامات این کشور می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.