کمک بیش از یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

مسئولان اتحادیه اروپا می‌گويند تا اکنون ۱.۲ میلیارد یورو به مردم افغانستان کمک کرده است.

مسئولان اتحادیه اروپا اعلام کردند این اتحادیه پس از ماه آگست ۲۰۲۱، زمانی که طالبان قدرت را بدست گرفت، تا اکنون ۱.۲ میلیارد یورو به مردم افغانستان کمک کرده است.

آخرین بسته‌ کمکی این اتحادیه به ارزش ۱۴۲.۸ میلیون یورو برای تقویت خدمات اساسی و حفظ معیشت مردم افغانستان در اواخر نوامبر تصویب شده است.

جوتا اورپیلینن، کمیسر مشارکت‌های بین‌المللی اتحادیه اروپا گفته است که تعهد این اتحادیه برای ایستادن در کنار مردم افغانستان تزلزل‌ناپذیر است.

او گفته است اتحادیه اروپا برای رفع نیازهای اساسی در حال رشد مردم افغانستان اقدام حمایتی جدیدی را تدارک دیده است.

به‌گفته‌ او، این بسته‌ی ۱۴۲.۸ میلیون یورویی بر سلامت، تغذیه، آموزش، تأمین آب پاک شهروندان افغانستان، به‌ويژه زنان، دختران و جمعیت‌های آواره هزینه خواهد شد.

این مقام اروپایی گفته است: ما همچنین از معیشت آنان (شهروندان افغانستان) حمایت می‌کنیم و توجه ویژه‌ای به توانمندسازی اقتصادی زنان داریم.

در اعلامیه‌ اتحادیه اروپا آمده است بسته‌ جدید کمکی بخشی از بسته‌ی ۱.۲ میلیارد یورویی است که از ماه آگست ۲۰۲۱ تا به امروز برای حمایت از مردم افغانستان بسیج شده است.

اتحادیه اروپا گفته است در مجموع ۶۷۶ میلیون یورو کمک به اضافه‌ ۵۵۴ میلیون یورو کمک بشردوستانه برای مردم افغانستان ارائه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار