۳۰ پایگاه غربالگری فشارخون و دیابت در شهرستان دیّر راه‌اندازی شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: ۳۰ پایگاه غربالگری فشارخون و دیابت در طی پویش ملی غربالگری این بیماری‌ها در شهرستان دیّر راه‌اندازی شد.

عباس آدمیت نسب روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح پویش ملی غربالگری فشارخون و دیابت افزود: تشخیص زودهنگام بیماری دیابت و فشارخون بالا، ارتقا سواد سلامت و کاهش عوارض ناشی از این دو بیماری، از اهداف کلیدی و مهم اجرای این طرح است.

وی با اشاره به جامعه مخاطب اجرای این طرح تصریح کرد: همه افراد بالای ۱۸ سال و همچنین مادران باردار در همه گروه‌های سنی مشمول طرح بوده و تحت نظر مراقبان سلامت قرار می‌گیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر افزود: اندازه‌گیری فشارخون و دیابت در پایگاه‌های ثابت و سیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر برای همه افراد جامعه مخاطب این طرح به‌صورت کاملاً رایگان است و بیماران جدیدی که با اجرای این طرح شناسایی خواهند شد به‌صورت رایگان تحت پوشش سیستم مراقبت قرار خواهند گرفت.

آدمیت نسب گفت: به‌منظور سهولت دسترسی مردم جهت اندازه‌گیری فشارخون در شهرستان دیّر ۳۰ پایگاه ثابت و سیار راه‌اندازی شده است.

وی بابیان اینکه ۴۰ درصد افراد مبتلابه بیماری فشارخون از بیماری خود اطلاعی ندارند تصریح کرد: این طرح به افراد کمک می‌کند که ضمن اطلاع از میزان فشارخون خود با مضرات فشارخون بالا و بیماری‌هایی که ممکن است به علت فشارخون بالا دچارشوند، آشنا شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر تصریح کرد: این طرح تا ۱۵ دی‌ماه در شهرستان دیّر فعال بوده و افراد واجد شرایط می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت و خانه بهداشت محل سکونت یا پایگاه‌های سیار محلات مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.