مشارکت بیش از ۵۰ درصدی دشتستانی‌ها در غربالگری دیابت و فشارخون

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از مشارکت ۵۵.۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در پویش غربالگری رایگان دیابت و فشارخون بالا در سطح شهرستان خبر داد.

ماریا خویشدوست روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از زمان اجرایی شدن این پویش در بیستم آبان ماه تاکنون، ۹۹ هزار و ۲۶۲ نفر غربالگری دیابت و فشارخون به‌صورت رایگان شده‌اند و با توجه به پتانسیل شهرستان و تلاش مراقبین سلامت و بهورزان امیدواریم تا اوایل هفته آینده به درصد قابل قبولی برسیم.

وی افزود: برای سرعت بخشیدن به انجام پویش و مشارکت حداکثری افراد بالای ۱۸ سال،۱۰ پایگاه ثابت در مراکز درمانی بخش‌های خصوصی، دولتی و همچنین اداراتی که مراجعین زیادی داشته‌اند راه‌اندازی شده که در دو شیفت صبح و عصر با همکاری هنرستان بهیاری، کارشناسان واحد‌های ستادی و مراکز خدمات جامع سلامت شهر برازجان پوشش داده و بازخورد قابل توجه‌ای داشته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: با توجه به شیفت کاری شرکت‌های خصوصی و کارخانه‌ها سطح شهرستان و نداشتن شرایط شرکت کارکنان شرکت‌های بخش خصوصی در پویش، ایستگاه‌های سیار توسط واحد بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان در ۱۰ شرکت و کارخانه‌های بخش خصوصی راه‌اندازی شده و تمام کارکنان آن‌ها غربالگری می‌شوند.

خویشدوست با تاکید بر اینکه دو بیماری فشارخون بالا و دیابت، قاتلین خاموشی هستند که در بسیار از موارد به‌خصوص در افرادی که سن زیر ۳۰ سال دارند بدون علامت هستند تصریح کرد: افراد باید به سلامت خود اهمیت داده، برای آن وقت گذاشته و خود مراقبتی را یاد بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.