بسته نظامی یک میلیارد یورویی دانمارک برای اوکراین

نخست وزیر دانمارک از بسته کمک‌های نظامی به ارزش یک میلیارد یورو به اوکراین خبر داد.

انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا باعث خارج شدن مجلس نمایندگان از دستان دموکرات‌ها شد. همین موضوع در نهایت منجر به چرخش این مجلس از سیاست‌های حمایتی از اوکراین و تعلیق ارسال کمک‌های ده‌های میلیارد دلاری به کی یف شد. با این حال، کشور‌های اروپایی و عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌کوشند به صورت مجزا بخشی از هزینه‌های جنگ اوکراین را متقبل شوند. 

به گزارش تله تریدر، مت فردریکسن، نخست وزیر دانمارک امروز (چهارشنبه) اعلام کرد دولت در نظر دارد پیشنهاد کمک‌های نظامی به ارزش یک میلیارد یورو برای اوکراین را به پارلمان ارائه کند. 

این بسته کمک‌های نظامی شامل طیف گسترده‌ای از تسلیحات از جمله تانک، پهپاد، مهمات فوری مورد نیاز کی یف، و جت‌های جنگنده اف ۱۶ می‌شود. 

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا به عنوان بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی جنگ اوکراین به دلیل اختلاف میان دولت بایدن و کنگره هنوز موفق به تصویب بودجه بیش از ۶۰ میلیارد دلاری به کی یف برای پیشبرد جنگ نشده است. 

روسیه پیش‌تر به کشور‌های عضو سازمان ناتو درباره هر گونه ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین هشدار داده بود. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید دارد هر گونه بسته ارسالی کمک‌های تسلیحاتی به کی یف هدفی مشروع برای ارتش روسیه محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار