لطیفی:

تحول در آموزش و پرورش منطبق با نیاز‌های واقعی جامعه است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تدوین شایستگی‌های پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مختلف مکاتبه و نیاز‌های واقعی جامعه احصا شده تا تحول بر آن اساس انجام شود.

حجت‌الاسلام علی لطیفی در همایش ملی تحول در تعلیم تربیت با محوریت اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه شیراز گفت: برای تحول در اموزش و پرورش کشور مطالعات و پژوهش‌های گسترده‌ای در جامعه ایران و دیگر کشور‌ها انجام شده است.

او افزود: اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص تحول در تربیت، منبع مطالعاتی مهمی در تدوین شایستگی‌های پایه سند تحول آموزش و پرورش است.

لطیفی گفت: نقش رهبری افق‌سازی در مسائل تربیتی است و پیامی را به ما مخابره می‌کنند که به طور حتم باید به آن توجه کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آماده کردن فرد برای یک زندگی شایسته، ماموریت محوری آموزش و پرورش است و طراحی، تدوین و بازنگری در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان و حاکمیت رویکرد فرهنگی تربیتی در محتوا‌های درسی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه قرارگرفته است.

او با اشاره به اهمیت برپایی این همایش ملی، گفت: یکی از مهمترین ابعاد تحول، تغییر در بینش‌ها و اندیشه‌ها است و همایش علمی تحول در تعلیم و تربیت بسترب مناسب برای ارائه نظریات اندیشمندان است تا به کمک آن این مسیر تسهیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: منظور از تحول تنها تغییر در محتوا‌های آموزشی نیست بلکه این تحول در همه بخش‌های آموزش و پرورش از جمله تربیت معلم‌ها نیز رخ می‌دهد.

همایش ملی تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیش‌های آیت‌الله خامنه‌ای در قالب آن ۲۰ سخنرانی علمی با ۹ محور مبانی آموزشی و تربیتی تحول در تعلیم و تربیت، زمینه‌های تحول در تعلیم و تربیت، نقش آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه و نهاد‌های متولی در تحول در تعلیم و تربیت، انقلاب اسلامی و تحول در تعلیم و تربیت، تحول در تعلیم و تربیت در زیرنظام‌های آموزشی، جایگاه و کارکرد نظام تعلیم و تربیت در جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی، مبانی و معنای تحول در نظام تعلیم وتربیت، اهمیت و ضرورت تحول در نظام تعلیم و تربیت و الزامات، اقتضائات و چگونگی تحول در نظام تعلیم و تربیت برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار