معرفی ۶ مکان برای ایجاد شهرک پرتودهی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۶ مکان برای ایجاد شهرک پرتودهی در استان معرفی شده و کلنگ آن در بهمن امسال به زمین می‌خورد.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سفر معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت کاربرد پرتو‌های ایران به استان و در جریان بازدید از بارگاه‌های زرشک و مراکز فرآوری زرشک و زعفران، ۶ مکان برای ایجاد شهرک پرتودهی معرفی شد.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان، مقرر شد این شهرک به عنوان شهرک پرتو شرق کشور از بهمن امسال کلنگ زنی و تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.

جعفری اظهار کرد: هزینه پرتودهی محصولات کشاورزی برای کشاورزان بسیار مناسب و به لحاظ سلامت غذایی نیز محصولاتی که پرتودهی شوند کاملا سالم هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص اهمیت راه اندازی شهرک پرتودهی برای محصولات کشاورزی گفت: پرتودهی محصولات کمک زیادی به از بین بردن آفات مختلف محصولات استان دارد.

او ادامه داد: در حوزه انبارداری محصولات نیز می‌توان مدت زمان بیشتری انبارداری محصولات را افزایش داد و در افزایش ماندگاری محصولات به صورت تازه مثل زرشک می‌تواند به مدت طولانی‌تر موثر باشد.

جعفری بیان کرد: در حوزه صادرات نیز با کاهش بار میکروبی، می‌توان محصولات را با کیفیت و بدون برگشت داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار