مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

میزان مشارکت مردمی در مراکز نیکوکاری زنجان ۳۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: میزان کمک‌های مردمی جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری استان از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه قبل افزایش ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد بهره‌گیری از توان مردم با هدف ارائه خدمات مؤثر، هدفمند و اثربخش برای توانمندسازی جامعه هدف از طریق توان مراکز نیکوکاری است.

وی، ایجاد مراکز نیکوکاری را از اقدامات مهم و اثربخش کمیته امداد استان عنوان کرد و افزود: این مراکز در مساجد و دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود که یکی از مهمترین نکات در ارتباط با فعالیت این مراکز مدیریت آنها توسط مردم است به‌طوری‌که جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع آن به‌صورت کامل توسط خود مردم با رعایت کرامت انسانی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فعالیت ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در استان و کارکرد مثبت آنها اشاره کرد و گفت: این مراکز با همیاری و همکاری مردم و خیرین تلاش می‌کنند نیازمندان ساکن در همان محل را شناسایی و بخشی از مشکلات آنها را مرتفع کنند که وجود مراکز نیکوکاری موجب شده روند زمانی رسیدگی به نیازهای اساسی فقرا و محرومان جامعه کاهش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به مشارکت ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریالی خیرین زنجانی در برنامه های کمیته امداد، اشاره کرد و گفت: اعتماد مردم، مهمترین سرمایه برای موفقیت این نهاد مردمی است که خوشبختانه روز به روز افزایش می یابد.

وی گفت: حضور و مشارکت مردم و خیرین باعث پیشبرد بهتر برنامه‌های این نهاد در خدمت رسانی به محرومین جامعه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه کار و فعالیت نهاد کمیته امداد در سایه برنامه های محرومیت زدایی، ترویج همدلی، نوعدوستی و کمک مومنانه به اقشار نیازمند جامعه است، اضافه کرد: اعتماد افزایی در جامعه و اطمینان بخشی به کارکردهای اثرگذار این نهاد در حوزه محرومیت زدایی از طریق کار جهادی عالمانه و با تدبیر با هدف پای کار آوردن اقشار مختلف مردم از اولویت های کاری در بخش های مختلف این نهاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.