افزایش محسوس بیماری آنفولانزا در کردستان

مدیر مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شروع فصل سرما، روند شیوع آنفولانزا در استان افزایش یافته است.

جهانبخش یوسفی  مدیر مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان  اظهار کرد: با شروع فصل سرما نگرانی برای ابتلا به بیماری آنفولانزا بالا می‌رود و در یک ماه اخیر ۲۰ هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی استان کردستان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹ هزار نفر مربوط به هفته گذشته بوده است و روند افزایشی نشان می‌دهد.

وی افزود: یک هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران تنفسی در بیمارستان ها‌ی استان بستری شده‌اند که ۵۰۰ نفر از این بیماران مربوط به هفته گذشته بوده است.

یوسفی با تاکید بر تزریق واکسن آنفولانزا به ویژه برای افراد مسن، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر مورد فوتی آنفولانزا در استان گزارش نشده است، اما سه نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

مدیر مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان   خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تعداد زیادی ازاین افراد از طریق دانش‌آموزان در مدارس مبتلا شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.