انتقال بیش از ۱۲ هزار بیمار به بیمارستان‌های کردستان

در ایام تابستان امسال، ۴ هزار و ۵۸۱ مصدوم حوادث تصادفی و ۷ هزار و ۹۹۳  مصدوم ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های کردستان اعزام شدند.

 سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه  علوم پزشکی کردستان گفت: در تابستان امسال،  ۲۰ هزار و ۹۴۳ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی به بیماران و مصدومین توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان به ثبت رسید.

حسین جعفری با بیان اینکه در مدت مذکور همکاران ما در مرکز دیسپچ اورژانس پاسخگوی ۹۳ هزار و ۳۲۴ مورد تماس‌های تلفنی بوده اند، گفت: از مجموع ماموریت‌های ثبت شده ۱۲ هزار و ۸۶۷ ماموریت مربوط به بیماری‌ها بود.

وی با اشاره به انجام ۴ هزار و ۸۷۶ مأموریت مربوط به حوادث تصادفی و ۳ هزار و ۲۰۰ مورد نیز ناشی از حوادث غیرتصادفی در مدت سه ماه دوم سال جاری، ابراز کرد: در ماموریت های انجام شده ۴ هزار و ۵۸۱ مصدوم  حوادث تصادفی ۷ هزار و  ۹۹۳  مصدوم ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شدند.

 سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه  علوم پزشکی کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه در محل حادثه به ۵ هزار و ۶۱۱ مصدوم تصادفی و یک هزار و ۱۴۷ مصدوم در سایر حوادث خدمات فوریتی ارائه شده است، افزود: ۹۲۳ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۴۹۳ مأموریت نیز تنفسی بود.

جعفری از ثبت گزارش ۴۲۲ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵  خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شد.

 وی ضمن تقدیر از مردم استان به دلیل همکاری موثر با پرسنل آن مدیریت جهت ارائه خدمات اورژانسی به مصدومین و بیماران گفت: متاسفانه در مدت زمان مذکور تعداد ۸ هزار و ۱۸۹ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسید که می‌تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.