بی‌علاقه بودن ریاض و ابوظبی به نقشه آمریکا برای جنگ با یمن

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد شرکای آمریکا در خلیج فارس از باز کردن پرونده جنگ علیه یمن استقبال نمی‌کنند.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ جمعه فاش کرد که آمریکا در حال مذاکره با متحدان خود در خلیج فارس در مورد اقدام نظامی احتمالی علیه یمن است.

بلومبرگ نوشت که عربستان سعودی و امارات قصد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با نیروهای انصارالله را زیر سوال می‌برند.این خبرگزاری ادعا کرد مذاکرات هنوز در مرحله مقدماتی است و واشنگتن و شرکای آن دیپلماسی را بر رویارویی مستقیم ترجیح می‌دهند.

 آنچه هر تلاش جمعی به سرکردگی آمریکا برای توقف حملات نیرو‌های مسلح یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ را پیچیده می‌کند، این است که متحدان کلیدی، مانند عربستان سعودی و امارات، در تصمیم دولت بایدن برای رویارویی تردید دارند.

بلومبرگ با اشاره به اینکه عربستان به دنبال امضای آتش بس دائمی با صنعا برای پایان دادن به جنگ خود علیه این کشور است، تاکید کرد که عربستان سعودی و امارات علاقه‌ای به بازگشایی پرونده جنگ علیه یمن ندارند.

روزنامه پولیتیکو پیشتر در گزارشی به نقل از مقامات ارشد دولت بایدن گفت که انجام حملات در یمن در حال حاضر اقدام اشتباهی است، اگرچه به ادعای او برخی از افسران ارتش آمریکا پاسخ‌های قوی‌تری به حملات یمنی علیه کشتی‌های صهیونیستی پیشنهاد کردند.

پیش از این نیز جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تأیید کرد که واشنگتن در حال مذاکره با سایر کشور‌ها برای ایجاد یک نیروی دریایی در دریای سرخ است.

صنعا تأیید می‌کند که برای اطمینان از دریانوردی در باب المندب و دریای سرخ تلاش می‌کند و حملاتش به هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی در پاسخ به تجاوزات جاری علیه مردم غزه است.

شایان ذکر است که نیرو‌های یمنی همزمان با نبرد طوفان الاقصی در حال پرتاب راکت و موشک‌های بالستیک به سمت سرزمین‌های اشغالی بویژه ایلات در جنوب آن هستند و همچنین موفق شدند یک کشتی صهیونیستی را در دریای سرخ ۱۹ نوامبر گذشته توقیف کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار